close
تبلیغات در اینترنت
خُرده مدیریت نکنید، به کارمندان اعتماد کنید

جادوی کلمات | سایت تفریحی , سرگرمی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن وبلاگ نویسان

خُرده مدیریت نکنید، به کارمندان اعتماد کنید

خُرده مدیریت نکنید، به کارمندان  اعتماد کنید

وقتی به مدیران موفق در طول تاریخ نگاه کنیم – چه در حوزه سیاست مانند ژولیوس سزار یا در حوزه تجارت مانند استیو جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل ممکن است فکر کنیم که آنها نقش بسیار فعالی را در پیشبرد سازمان خود ایفا کرده اند.

 

وقتی به مدیران موفق در طول تاریخ نگاه کنیم – چه در حوزه سیاست مانند ژولیوس سزار یا در حوزه تجارت مانند استیو جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل ممکن است فکر کنیم که آنها نقش بسیار فعالی را در پیشبرد سازمان خود ایفا کرده اند. سزار کسی بود که شخصا ارتش خود را همراهی می کرد و جابز مشهور بود که کوچک ترین قطعات طراحی شده در محصولات اپل را بازبینی می کند.

+ در ادامه با ما باشید »»»

خُرده مدیریت نکنید، به کارمندان اعتماد کنید

خُرده مدیریت نکنید، به کارمندان  اعتماد کنید

وقتی به مدیران موفق در طول تاریخ نگاه کنیم – چه در حوزه سیاست مانند ژولیوس سزار یا در حوزه تجارت مانند استیو جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل ممکن است فکر کنیم که آنها نقش بسیار فعالی را در پیشبرد سازمان خود ایفا کرده اند.

 

وقتی به مدیران موفق در طول تاریخ نگاه کنیم – چه در حوزه سیاست مانند ژولیوس سزار یا در حوزه تجارت مانند استیو جابز مدیرعامل سابق شرکت اپل ممکن است فکر کنیم که آنها نقش بسیار فعالی را در پیشبرد سازمان خود ایفا کرده اند. سزار کسی بود که شخصا ارتش خود را همراهی می کرد و جابز مشهور بود که کوچک ترین قطعات طراحی شده در محصولات اپل را بازبینی می کند.

 

اینجا است که نظری از سوی دیگر مطرح می شود. جی. کیث مورنیان، استاد مدیریت و سازمان در دانشگاه مدیریت کلاگ می گوید این روش خوبی برای مدیریت سازمان نیست. او در کتاب تازه اش با عنوان «دست به کاری نزن»، عنوان می کند که بیشتر رهبران موفق در عمل، تمام کارهای روزمره را به کارمندانشان واگذار می کنند تا برای یاری رساندن و هماهنگ کردن کل پرسنل وقت کافی داشته باشند. این کار، نه تنها روحیه مدیر را بالا می برد که باعث بالا رفتن بهره وری و پایین آمدن تنش های احتمالی هم می شود.

 

مورنیان می گوید: «بیشتر رهبران بیش از حد نیاز کار انجام می دهند و هنگامی که این کارها را انجام می دهند مثل مدیر خرده کار به نظر می آیند.»

 

خُرده مدیریت نکنید، به کارمندان اعتماد کنید

 

از انجام دادن کارهای روزمره ای که خوب بلدید پرهیز کنید

 

محتوای کتاب حاصل نزدیک به ۴۰ سال تدریس مورنیان است.او معتقد است: «تصمیم گیری، گفت وگو و مهارت ایجاد تشکل و کار گروهی اساسی ترین مسوولیت های سطح مدیریت هستند. یک منطق نهایی که از تشکیل یک گروه از کارمندان معتمد و تمرکز بر امور کلی و مهم سازمانی می توان برداشت کرد این است که رهبران در زمینه امور روزمره نباید دخالت داشته باشند.»

 

او از سوژه های خود که عموما یا مدیر اجرایی هستند یا قصد دارند در آینده به این پست برسند، می پرسد: «به نظر شما اگر توان و استعدادهای بالقوه همه اعضای زیرگروه شما بالفعل شود، اوضاع چطور خواهد بود؟» وی اضافه می کند: «همه مخاطبان این پرسش، پس از این حرفم لبخند می زنند. بعد می گویم، چرا به آنها کمک نمی کنید که به این وضعیت دست یابند؟ تنها کاری که باید بکنید این است که کمی هماهنگی کنید و راه را برایشان هموار کنید». مورنیان البته تاکید دارد این کاری است که حرف زدن در موردش راحت ولی اجرایش خیلی کارسختی است.

 

برای افرادی که به شغل خود علاقه دارند و به موفقیت می اندیشند، سخت است که بخواهند خود را از جزئیات و خرده کارهای روزانه عقب بکشند. یک مشکل متداول این است که افراد به خاطر اینکه برای مثال تکنسین های قابلی بوده اند به مناصب مدیریتی ارتقا پیدا می کنند درحالی که بسیار مهم است وقتی مدیر شدند، دیگر دست از کار تکنسینی بردارند و کار را به کارمندان شان محول کنند.این امتناع از ترک عادت های گذشته مشکلات زیادی به بار می آورد. بسیاری ازاین رهبران از گروه هایی که اعضای شان بیکار مانده اند یا چالشی برای دست و پنجه نرم کردن ندارند، غافل می شوند. این کارمندان عملکرد لازم را ندارند و در نهایت ممکن است بهترین های شان با نارضایتی گروه را ترک کنند.

 

با آزمایش بزرگ شروع کنید

 

مورنیان چند روش را برای آموختن «انجام ندادن کار» پیشنهاد می کند. برای کسانی که تازه کار هستند، رهبران باید کارمندانی را که توانمندتر هستند انتخاب کنند و شرایط مناسب را برای همکاری با آنها فراهم کنند.او همچنین اشاره می کند که حرکت اولیه رهبران برای هدایت یک گروه معمولا این است که به اعضا وظایف کوچک محول کنند. با این کار، به تدریج هم آنها را آزمایش می کنند و هم اینکه درصد خطر را پایین می آورند، ولی مورنیان می گوید این کار هم درست نیست.

 

پیشنهاد او این است: «در عوض مشق اول شما این است که با اعضای گروه خود مشورت کنید و به فایل های پرسنل در کارگزینی مراجعه کرده و آنها را مطالعه کنید تا دریابید آنها چه میزان مهارت دارند و روی چه پروژه هایی کار می کنند. » صد البته او به مدیران پیشنهاد نمی کند که به معنی واقعی کلمه هیچ کاری انجام ندهند و بروند گلف بازی کنند. با وجود واگذاری وظایف، رهبران کارآمدی که از این روش استفاده می کنند کماکان در امور سازمان درگیر هستند. او اضافه می کند که: «مهم ترین کار این است که در راهرو قدم بزنند و از کارمندان دو سوال ساده بپرسند: یکی اینکه حال شما چطور است؟ و دیگری آیا می توانم شرایط کار کردن را برای شما تسهیل کنم؟ این دو سوال نشان می دهند که مدیر هم به خود کارمند و هم به کارآیی او اهمیت می دهد.»

 

او اضافه می کند که: «اگر شما بدانید مدیرعامل به شما اهمیت می دهد، انگیزه بیشتری برای کارآیی بیشتر به دست می آورید.» برای یک مدیر موفق، «تسهیل کردن شرایط» و «هماهنگ کردن» تنها دو کلمه حفظ شده از کتاب درسی مدیریت نیستند. یک رهبر و مدیر می تواند به دیگران کمک کند که در آنچه انجام می دهند به موفقیت برسند. به بهترین مدیر فروش خود و گروه کاری خود تا جایی که می توانید اطلاعاتی راجع به خریداران احتمالی بدهید.

 

مطمئن شوید که همه، کار خود را به موقع می رسانند تا همه چیز سر موقع مقرر آماده شود. با انجام دادن کمتر و کمتر کارهای روزمره، شما زمان پیدا خواهید کرد که برای آینده برنامه ریزی کنید. کتاب مورنیان دو استثنا را در این رویکرد رهبری بر می شمارد: هنگامی که شما تنها فرد با مهارت مورد نیاز برای یک کار فوری هستید و زمانی که یک کار غیرمتعارف باید انجام شود و لازم است کسی آستین هایش را بالا بزند. در مورد کار اول، یادتان باشد که فقط باید یک بار اتفاق بیفتد چون پس از آن شرکت باید یکی از کارمندان موجود را برای به دست آوردن آن مهارت آموزش دهد یا فرد جدیدی برای آن کار استخدام کند.

 

امتیاز مدیر همیشه محفوظ است

 

دخالت نکردن در خرده کارهای روزمره، همیشه منافع زیادی به همراه دارد، نیروی کار راضی تر، محصول نهایی بهتر، دوباره کاری کمتر، زمان بیشتر برای برنامه ریزی و مدیرانی آرام تر. همچنین اعضای تیم شما مهارت هایی را از خود بروز خواهند داد که شما پیش از این از آنها خبر نداشتید و دستاوردهایی خواهند داشت که از انتظارات شما از توانایی های آنها فراتر می رود. در این صورت مدیران می توانند کار هفتگی خود را به نصف کاهش دهند و به سبک فرانسوی ۳۵ ساعت برسانند. البته این روش ممکن است برای کارتان خطرآفرین باشد. ممکن است رقیبان شما در سازمان شایعه کنند که شما دارید تنبلی می کنید.

 

ولی در مقابل، چون اعضای گروه در نتیجه سپردن مسوولیت های بیشتر به آنها انگیزه بالایی پیدا کرده اند، کارآیی شان بالا رفته و می توانند از گروه های رقیب دیگر پیشی بگیرند. زمانی که اعضای گروه شما عملکرد عالی داشته باشند اعتبار چه کسی بالا می رود؟ البته شما. وی می افزاید: « عملکرد گروه ها همیشه منعکس کننده کارآیی مدیرشان است. اگر تیم شما موفق باشد و مردم ببینند شما کاری نمی کنید، آنها شما را تنبل نمی پندارند و در عوض می خواهند بدانند رمز موفقیت شما در چیست.»

 

منبع:http://www.aftabir.com

بازنشر :http://jadoykalamat.ir

 

سایت جادوی کلمات : بهترین سایت تفریحی و سرگرمی

مطالب مرتبط

رپورتاژ آگهی

دانلود نمونه سوالات تستی و تشریحی آیین نامه راهنمایی و رانندگی+جزوات سیستم همکاری در فروش سبزگستر

خرید فروشگاه مسبی

نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی