پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 3 توسط 0 نفر)

این روزها معمولا مردم هنگام رانندگی پرخاشگری زیادی می کنند و رانندگی را همراه با عصبانیت انجام میدهند که بدترین ناهنجاری اجتماعی هست. درگیری‌هایي لفظی در خیابان یکی از عوامل تأثیرگذار در دعواهای فیزیکی هست. اتفاقی که اگر با بازرسی خشم همراه نباشد گاه می تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد.

 

نه فقط هیچ ایرانی که هیچ آدمی در جهان وجود ندارد که طی سال‌هاي عمرش در کوچه، خیابان و مکان‌هاي عمومی هرازگاهی به دلیل پیش پا افتاده ترین موضوعات دچار درگیری‌هاي لفظی نشده باشد.حرف‌ها و عبارتی که اگر از سوی دو طرف ادامه پیدا کند ممکن هست به درگیری فیزیکی نیز منجر شود و گاه عواقبی داشته باشد

 

که نتیجه یک خشم غیرارادی هست. خشمی که اگر فقط و فقط برای چند ثانیه بازرسی می‌شد تلخی آن می‌توانست یک حس ناخوشایند زودگذر باشد. برای همین اگر در میان رفت‌وآمدهایتان چه سواره و چه پیاده مورد توهین‌هاي لفظی افراد غریبه قرار گرفتید میتوانید روش‌هایي را به کار بگیرید که هم برایتان دردسرساز نیست و هم به‌طرف مقابلتان گوشزد می کند که کاری به کار شما نداشته باشد.

 

خودتان به خودتان احترام بگذارید
این درگیری‌هاي لفظی معمولا موقع رانندگی یا حتی در یک برخورد ساده رخداد می‌افتد. برای همین اگر شما هم در این موقعیت قرار گرفتید یا با فردی مواجه شدید که ناروا حرف‌ها یا توهین‌هایي می کند که برای شما قابل‌هضم نیست پیش از واکنش نشان دادن مقداری تأمل‌کنید.

 

طبیعتاً نخستین احساسی که به سراغ شما خواهد آمد احساس خشم خواهد بود.خشم از این که شان و شخصیت شما مورد اهانت قرارگرفته هست.پس برای مراقبت اکثر از همان شأن و شخصیت، به جای ضد حمله از گذشته شخصیت خود را پایین نکشید و سکوت کنید. به این فکر کنید

 

که شما این حرف‌ها را از سوی فردی می شنوید که هیچ شناختی از او ندارید آدمی که احتمالا به لحاظ رتبه و نزاکت اجتماعی با شما هم رده نباشد. پس به گفته مشهور با او دهان به دهان نشوید.

 

همۀ وقت} تبسم بزنید
شمار زیادی از آدم‌هایي که در کوچه و خیابان شروع به بد و بیراه گفتن میکنند تمام هدفشان از اینکار غمگین کردن و عصبی کردن شماست. پس شما دو راه اکثر پیش رو ندارید یا با آن‌ها همراه شوید و دقیقاً همان احساسی را درونتان راه دهید که آن‌ها از شما انتظار دارند و یا می توانید در این شرایط یک تبسم مادام العمر بر لب داشته باشید، بی‌گمان باشید و جوری رفتار کنید که نسبت به او و رفتارش بی‌اهمیت هستید.

 

از آن محل دور شوید
بعد از این که تصمیم به بی‌تخیلی گرفتید برای تمدد اعصاب و ثبات حال و هوایتان تا جاییکه میتوانید خودتان را از فرد و محل مورد نظر دور کنید. چون این واکنش شما نشان‌دهنده این هست که نسبت به آن شخص و رفتار او بی‌اهمیت هستید. چون عصبانی شدن و واکنش تند شما دقیقاً همان چیزی هست که طرف مقابل از شما انتظار دارد.

 

اگر توانستید وارد گفت‌وگو شوید
در کنار همۀ این درگیری‌هاي لفظی به طرف مقابل هم نگاه کنید چون فارغ از کسانی که بی‌محابا و بی‌منطق شروع به توهین و اهانت می کنند میتوان افرادی را پیدا کرد که رفتارشان نسبت به شما صرفاً عصبانیت و خشم هست بنابراین در برخورد با این‌گونه افراد مفید هست که شرایط و فرد موردنظر را بررسی کنید و مشاهده نمایید که آیا می توانید با او وارد گفت‌وگو شوید یا نه! چون گاه همۀ این درگیری‌ها ناشی از سوءتفاهم‌هاي ساده‌اي هست که با یک گفتگو و شفاف‌سازی مختصر قابل‌حل هست.

 

به عواقب کار فکر کنید
همۀ وقت} کوشش کنید که خشم را درونتان بازرسی کنید به این فکر کنید که اگر در پاسخ فرد موردنظر وارد درگیری شوید احتمالاً این میزان از عصبانیت شما خسارت‌هاي جبران‌ناپذیری داشته باشد از درگیرهای فیزیکی تا ضرب و شتم یا حتی قتل. شمار زیادی از حوادث بزرگ از همین لحظات و عصبانیت‌هاي به ظاهر کوچک رخداد افتاده‌اند.

 

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد