دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)
 طراحی خودروی هیبریدی پاراکس در دانشگاه قزوین
تبدیل یک خودروی پراید به یک خودروی هیبریدی، ایده ای بود که توسط شانزده نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف مکانیک، برق، قدرت، صنایع و نرم افزار در مرکز مکانیک و خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به انجام رسید. این خودرو که از سال 90 طراحی و توسعه آن آغاز شده، فیس لیفت پراید بعلاوه پیشرانه هیبریدی می باشد.
حسین زیارتی، سرپرست تیم طراحی خودروی پاراکس در تشریح مزیتهای این خودرو می گوید:

سیستم انتقال قدرت و بدنه این خودرو متفاوت و شتاب آن 55 درصد بیشتر از خودروی پراید و مزیت دیگر این خودرو نسبت به موتور بنزینی 40 درصد صرفه جویی در مصرف سوخت است.

خودروی پاراکس در سه حالت تمام برقی، تمام اسپرت و تمام هیبریدی طراحی شده و در حالت تمام برقی، مانند خودروی برقی عمل می کند و تنها با انرژی الکتریکی حرکت می کند در این حالت سرعت حرکت این خودرو 90 کیلومتر در ساعت است.

در حالت تمام اسپرت هدف افزایش شتاب و سرعت بیشینه به 200 کیلومتر در ساعت می رسد و حالت تمام هیبریدی با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی شده است.

این خودرو در حالت الکتریکی میتواند با 30 دقیقه شارژ مسافت 40 کیلومتری را طی کند.

و ازجمله امکانات جانبی این خودرو می توان به سیستم پیشرفته مانیتورینگ و نمایش اطلاعات، سیستم عیب یابی و نمایش خودکار و آنلاین، سیستم امنیتی تشخیص هویت راننده با اثر انگشت، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خودور، اطلاعات دارای برق 220 ولت و سایر امکانات موجود در خودرو های روز دنیا اشاره کرد. این خودرو با وزن 960 کیلومتر به صورت پنج دنده طراحی شده و توانایی حمل 4 نفر را دارد، بدنه آن از جنس کامپوزیت و سیستم انتقال قدرت آن از نوع موازی جلو محرک است.به نظر می رسد توسعه چنین فن آوری هایی، یکی از نیازهای جامعه امروزی ما باشد.

 

با توجه به افزایش مصرف سوخت و هزینه های آن و آلودگی روز افزون هوا، توجه بیشتر به مقوله خودروهای پاک و سرمایه گذاری و حمایت از چنین جریاناتی، می تواند علاوه بر تقویت جریان علم، فن آوری و نوآوری از دانشگاه به صنعت ، باعث خودکفایی و جلوگیری از هدررفت انرژی و سرمایه ملی ما باشد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: اینترنت

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

  • سلام مهندس
    لوگوتون رو درست کردم و گزاشتم تو سایتم اگه بد شد مارو ببخشید...
    s1.freeupload.ir/i/00013/qyos6a5niery.gif

    پاسخ :

    سلام علی آقا

    دستتون درد نکنه خیلی لطف کردید

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد