چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

استرس و روش های مقابله

استرس و روش های مقابله

استرس حالتی است که شما در واکنش به فشار دنیاى بیرون (مدرسه، محیط کار،خانواده، دوستان و ...) یا دنیای درون ( تمایل به موفقیت، میل به پذیرفته شدن و ...) احساس مى‌کنید.استرس واکنش طبیعى افراد در هر سنى است و از غریزه فرد در محافظت از خویش در برابر فشار عاطفى یا جسمى و مقابله با خطر نشات مى‌گیرد.

هر کس حتی اگر یکبار کار و فشار زیاد و طولانی مدت را چه در خانه و چه در محل کار تجربه کرده باشد ، معنای کوفتگی جسمی و ذهنی را به خوبی درک می کند .

در زمان آرامش ، شما به آسانی قادر به رویارویی با فراز و نشیب های زندگی هستید اما وقتی فشار از حد آستانه تجاوز می کند حتی یک مشکل کوچک هم می توند به یک بحران روحی تبدیل شود .

حس از دست دادن کنترل و عدم توانایی برای غلبه بر واکنش های ناهنجار ، تجربه ی بسیار ناخوشایندی است . شما خود را می بینید در حالی که بر سر کودکانتان فریاد می زنید ، یا با وجود خستگی مفرط و نارضایتی هم چنان در محل کار به کار خود ادامه می دهید و به ظاهر قادر به کنترل خود نیستید .

استرس و عوارض جانبی ناخوشایند آن ، معلول عوامل متعددی است . فشار کار فقط یکی از این عوامل است .  بیماری سخت یکی از اعضای خانواده یا مواجهه با یک مشکل مالی و یا هر گونه تغییر شرایط ، از جمله حوادثی هستند که می توانند شما را تحت فشار قرار دهند به طور کلی می توان گفت که هر تغییر قابل توجهی در زندگی عادی شما ، به طور بالقوه آغازگر دوره ای از استرس و فشار روانی است .استرس فقط معلول حوادث نیست ، بلکه طرز برخورد شما با حوادث نیز در بروز استرس موثر خواهد بود .

استرس حالتی است که شما در واکنش به فشار دنیاى بیرون (مدرسه، محیط کار،خانواده، دوستان و ...) یا دنیای درون ( تمایل به موفقیت، میل به پذیرفته شدن و ...) احساس مى‌کنید.استرس واکنش طبیعى افراد در هر سنى است و از غریزه فرد در محافظت از خویش در برابر فشار عاطفى یا جسمى و مقابله با خطر نشات مى‌گیرد.

 

 کتاب "استرس و روش های مقابله "، عوامل استرس زا را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار می دهد . شاید جالب باشد  که بدانید حتی گاهی حوادث مثبتی چون ارتقای شغلی یا فرارسیدن  تعطیلات نیز می توانند ایجاد استرس کنند .

با مطالعه ی این کتاب نه تنها راهکارهای عملی ، بلکه روش های موثر روان شناختی را برای مقابله با شرایط نامساعد خواهید  آموخت.  به جرات می توان گفت که نمی شود خود را از شر مشکلات زندگی به طور کلی مصون بداریم ولی حداقل می توان استرس های زائد را به راحتی از میان برداشت .

 انرژی درونی هر انسان بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کند. نویسنده کتاب حاضر  بیان می کند که طرز دستیابی به این انرژی نامتناهی و طرز استفاده ی درست از آن را  به مخاطبان خود می آموزد .

در این کتاب پرسشنامه هایی نیز در اختیار شما قرار می گیرد که با پاسخ دادن به آن ها بهتر به خصوصیات خود پی می برید و با استفاده از روش های پیشنهادی تحت عنوان تمرینات ذهنی –روانی ، بهتر بر زندگی خود تسلط می یابید . از طرفی این کتاب شامل اطلاعات سودمند در مورد مواد غذایی و تمرینات فیزیکی است که به نوبه ی خود انعطاف پذیری شما را در برابر استرس مضاعف می کند . چرا پریشان باشید در حالی که می توانید آرام بمانید ، چرا بجنگید در حالی که می توانید به بازی بگیرید ! ممکن است راه گریزی از وضعیت فعلی خود نیابید ولی مطمئن باشید که این راه ، قبل از ایجاد مشکل ، وجود داشته است و با کمی سعی و تلاش می توان را یافت . با مطالعه این کتاب به سرعت پی می برید که کدام فصل مربوط به موقعیت خاص شما و کدام راه حل برای شما بهترین است .

متوجه خواهید شد که چگونه خود را از استرس های غیر لازم برهانید و در همان زمان با احساسی سرشار از انرژی ، بر خود و اطرافیان مسلط شوید . این جاست که طعم دلپذیر خوب بودن را می چشید .

کتاب حاضر دارای سه بخش و 19 فصل است که عناوین بخش های آن عبارتند از : استرس چگونه ایجاد می شود،وقتی گرفتار دام استرس می شوی چه روی می دهد؟،...و چگونه از دام استرس خلاص شویم . 

تنظیم و فرآوری:مریم تجریشی

مرکز مشاوره       

 


         

مشخصات کتاب

نویسنده :ورا پایفر

مترجم:آزاده افروز، مونا نقیبی

ناشر: فرهنگ اسلامی

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد