چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

کدام شان ضامن سلامتی شما هستند؟

اگر می خواهید سکته قلبی به خانه شما سر نزند و عمرتان طولانی شود، چاره ای جز کمک گرفتن از میوه ها و سبزیجات فیبردار ندارید

موز، سیب، هویج؟

کدام شان عمر را طولانی می کند ؟

مجله خبری لحظه نما:اگر می خواهید سکته قلبی به خانه شما سر نزند و عمرتان طولانی شود، چاره ای جز کمک گرفتن از میوه ها و سبزیجات فیبردار ندارید. محققان می گویند حتی کسانی که سکته قلبی را پشت سر گذاشته اند، با رعایت رژیم غذایی فیبردار 9 سال بیشتر از کسانی که سراغ این خوراکی ها نمی روند عمر می کنند. از نظر محققان مصرف هر 10 گرم فیبر خوراکی بیشتر، 15درصد خطر مرگ را کمتر می کند. بررسی ها حاکی از این است که میوه هایی از قبیل موز و سیب، سبزیجات ریشه ای همچون هویج و سیب زمینی و غلات منبع غنی از فیبرهای خوراکی هستند و گذشته از طولانی کردن عمر، نمی گذارند به یبوست دچار شوید.

مصرف هر 10 گرم فیبر خوراکی بیشتر، 15 درصد خطر مرگ را کمتر می کند.

شکلات تلخ، گردو یا نان سنگک؟

کدام شان مشکلات روده را درمان می کند؟

اگر نفخ، اسهال یا یبوست شما را عاصی کرده، بهتر است به شکلات تلخ پناه ببرید. محققان می گویند مصرف شکلات تلخ باعث فعالیت میکروب هاب مفید روده مثل باکتری بیفیدو و لاکتیک اسید می شود و ترکیبات ضد التهابی تنها به نفخ روده ها تمام نمی شود و در بدن اثرات طولانی مدتی می گذارد و در نهایت منجر به کاهش خطر سکته مغزی می شود. پس اگر روده های شما با هیچ دارویی آرام نگرفته اند، هر روز کمی شکلات تلخ مصرف کنید و نگران چاق شدن هم نباشد.

سویا، گوشت گاو یا گوشت شترمرغ؟

کبد چرب ها کدام یک را بخورید ؟

کبد چرب شاید در آغاز تنها به آزمایش های تان وارد شود و جسم تان را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار ندهد، اما آرام آرام می تواند سلامت شما را با مشکلی جدی و مهلک مواجه کند. اگر شما هم به بیماری کبد چرب دچار شده اید، بهتر است تا دیر نشده با کمک رژیم غذایی مناسب خطر ابتلا به سرطان کبد را از خود دور کنید. از نظر محققان یکی از بهترین راه ها برای کم رنگ کردن این مشکل جایگزین کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی است. محققان می گویند بهتر است در چنین شرایطی کمتر سراغ گوشت قرمز بروید تا جذب چربی و تری گلیسیرید در بافت کبدتان کمتر شود.

سرکه، سیر یا سیب ؟

کدام شام شما را لاغر می کند ؟

مجله خبری لحظه نما:می خواهید ایمنی بدنتان را بالا ببرید و با پیری هم مقابله کنید؟ پیشنهاد می کنیم هر روز کمی سیر به غذایتان اضافه کنید. از نظر متخصصان فواید سیر به همین جا خلاصه نمی شود. این گیاه می تواند به شما در کاهش وزن هم کمک کند. یافته های پژوهشی نشان می دهد سیر روند سوزاندن کالری را تندتر می کند و به همین دلیل نمی گذارد چربی های اضافه برای بدنتان دردسر ساز شود. اگر تاکنون در کاهش وزن با رژیم های غذایی چندان موفق نبوده اید، این بار وعده های غذایی که متخصص تغذیه برایتان مشخص کرده را با سیر همراه کنید تا جواب بهتری بگیرید.

از نظر پژوهشگران اسفناج، پرتقال و سویا به دلیل داشتن ترکیبی به نام « تیروزین » تمرکز ، هوشیاری و دقت نظر را بیشتر می کند.

گیلاس ، زردآلو یا موز ؟

کنکوری ها کدام را بخورند ؟

به روزهای امتحان نزدیک تر می شوید و اضطراب تمرکزتان را هر روز کمتر می کند ؟ متخصصان معتقدند با تغذیه مناسب می توانید از پس هر دو مشکل بر بیایید. بررسی ها نشان می دهد که موز به بیشتر شدن تمرکز کمک می کند. از نظر پژوهشگران اسفناج، ترکیبی به نام « تیروزین » تمرکز، هوشیاری و دقت نظر را بیتشر می کند پس اگر می خواهید مطلب مهمی را بخوانید یا کار ویژه ای را انجام دهید، قبل از شروع یک لیوان شیرموز یا آب پرتقال بنوشید : بررسی های پیشین ثابت کرده است که موز به دلیل داشتن پتاسیم فراوان مانع از گرفتگی عضلات می شود و میان وعده خوبی برای ورزشکاران به شمار می آید.

* آسم و سکته قلبی از بیماری های دیگری هستند که هندوانه روند درمانشان را بهبود می بخشد. کسانی که غلظت خون دارند هم بهتر است سراغ آن بروند که با رقیق کردن خون اجازه نمی دهد به مشکلات جدی تر دچار شوند.

خربزه، طالبی یا هندوانه ؟

کدام شان دوای پروستات است ؟

فقط زنان باردار نیستند که می توانند از خاصیت های رنگارنگ هندوانه کمک بگیرند. از نظر محققان آقاین هم به اندازه همسران شان به خوردن هندوانه نیاز دارند. بررسی ها نشان می دهد میزان بالای سدیم و پتاسیم در این میوه تابستانه، می تواند افراد را در برابر برخی سرطان ها مانند سرطان روده و پروستات محافظت کند. البته محققان معتقدند سالم نگه داشتن پروستات تنها خدمتی نیست که از عهده هندوانه بر می آید. آن ها می گویند آسم و سکته قلبی از بیماری های شایع دیگری هستند که هندوانه روند درمان شان را بهبود می بخشد. از طرف دیگر کسانی که غلظت خون دارند هم بهتر است سراغ این میوه بروند که با رقیق کردن خون اجازه نمی دهد به مشکلات جدی تر دچار شوند.

گوچه فرنگی ، خیار یا کدو ؟

کدام شان پوست را درخشان می کند ؟

اگر پوست تان تحت تاثیر آفتاب داغ تابستان آسیب دیده یا رطوبت و شادابی اش را از دست داده، به گوجه فرنگی پناه ببرید.

محققان دریافته اند که این سبزی به دلیل آب فراوانی که دارد، پوست را مرطوب، سالم و شاداب نگه می دارد. گذشته از این، گوجه فرنگی منبع غنی از پتاسیم است و می تواند ضربان قلب را کنترل کند و از بروز بیماری قلبی و سکته جلوگیری کند. همچنین محققان معتقدند این سبزی سرشار از کلسیم و برای تقویت و شکل گیری دندان و استخوان مفید است و گذشته از همه این خواص، به دلیل پروتئین فراوانی که دارد به بازسازی عضلات کمک زیادی می کند.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد