چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

بازگشت به اندام قبل از بارداری

بارداری مرحله ای از زندگی بسیاری از خانم هاست که بعد از 9 ماه انتظار به تولد موجودی بسیار دوست داشتنی می انجامد؛ مرحله ای که بسیار شیرین است ولی پس از سپری شدن روزهای اولیه، مادر دردمند به تناسب اندام از دست رفته خود می اندیشد

دیگر بعد از بارداری نگران اندام از دست رفته خود نخواهید بود

بازگشت به اندام قبل از بارداری

لحظه نما:بارداری مرحله ای از زندگی بسیاری از خانم هاست که بعد از 9 ماه انتظار به تولد موجودی بسیار دوست داشتنی می انجامد؛ مرحله ای که بسیار شیرین است ولی پس از سپری شدن روزهای اولیه، مادر دردمند به تناسب اندام از دست رفته خود می اندیشد. خانم هایی که بارداری اول خود را تجربه کرده اند معمولا بعد از زایمان ناراحت هستند که چرا با وجود انجام زایمان همچنان مانند یک خانم باردار به نظر می رسند و هنوز قسمت وسط شکم شان گرد و برجسته تر است درست شبیه زمانی که 6 ماهه باردار بوده اند! همچنین در بسیاری از خانم هاخط تیره در پایین شکم همراه با ترک های ناشی از کشیده شدن پوست، ظاهر ناخوشایندی را برایشان به وجود آورده است. بازگشت به اندام قبل از بارداری را طی چن مقاله از زبان دکتر محمدعلی تقی پور، متخصص جراحی (پلاستیک و ترمیمی) خواهید خواند. در قسمت اول به مبحث جراحی زیبایی شکم پرداخته شده است.

تغییرات نیاز به زمان دارد

یک خانم باردار باید بداند که تا حدودی تغییرات ایجاد شده به حالت قبل باز می گردد ولی امری کاملا زمانبر است. اصطلاحا گفته می شود شکمی که 9 ماه به حالت کشیده درآمده است؛ معمولا 9 ماه نیز زمان نیاز دارد تا به حالت قبلی بازگردد.

با تولد نوزاد، تغییرات هورمونی منجر به جمع شدن رحم و بازگشت به حالت قبلی می شود که معمولا 6 تا 8 هفته طول می کشد. مایع انباشته شده در سلول های بدن نیز به مرور رفع می شود و نهایتا مجموع این تغییرات موجب می شود که در عرض 3-2 ماه اول شکم به میزان زیادی جمع و جور شود. مورد دیگر میزان چربی انباشته شده در بدن است که بسته به میزن وزن گیری در طول بارداری متفاوت خواهد بود. از طرفی نیز بسته به شیر دادن مادر با استفاده از تمرینات ورزشی و با بهره گیری از تغذیه سالم از بین رفتن این چربی ها بعد از زایمان متغیر خواهد بود اما به طور متوسط این بازگشت حدود 8-6 ماه زمان می برد.

از سوی دیگر بعضی افراد بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند که معمولا در ماه های اول بروز می کند. تغییر رنگ پوست شکم نیز معمولا چند ماه زمان می برد. دقیقا به این دلایل تصمیم عجولانه به انجام جراحی در ماه های اول بعد از زایمان توصیه نمی شود و به بعد از ماه هشتم موکول می شود.

آیا با بارداری بعدی بازگشتی وجود خواهد داشت؟

تحقیقات نشان داده است عضلات جمع شده در این جراحی معمولا با بارداری بعدی، وضعیت خود را نسبتا حفظ می کنند و دچار شلی و بازشدگی مجدد نمی شود ولی باید توجه داشت که به هر حال بازشدگی و کشیدگی پوست و تجمع چربی زیرپوست در هر بارداری رخ خواهد داد و اگر فرد قصد بارداری مجدد به فاصله زمانی کمی را دارد،توصیه می شود ترجیحا جراحی زیبایی را به بعد از بارداری آخر موکول کند ولی اگر قصد بارداری مجدد را ندارد یا با فاصله نسبتا طولانی ممکن است مبادرت به این امر کند، می تواند از سودمندی های جراحی زیبایی بهره ببرد.

برای رسیدن به تناسب از دست رفته چه باید کرد؟

لحظه نما:آنچه در این میان مهم خواهد بود اینکه داشتن بارداری تحت کنترل (از نظر تغذیه) در عدم تجمع بیش از حد چربی غیرضروری در بدن فرد باردار تاثیرگذار است.

بعد از زایمان نیز داشتن تغذیه ای سالم، ضمن افزایش شیر تولیدی مادر، مانع از تجمع چربی اضافی در بدن می شود و در ظاهر بعد از زایمان فرد تاثیر زیادی دارد.

نکته دیگر در مورد شیر دادن است که باعث جمع شدن زودهنگام رحم و مصرف کالری اضافه توسط نوزاد می شود ورزش نیز برای بعد از زایمان امری ضروری است اما با رعایت همه این موارد گاه تغییرات ایجاد شده به طور کامل رفع نمی شود.

در این صورت با انجام جراحی مناسب می توان شکم را تقریبا به طور کامل به حالت قبل از بارداری بازگرداند.

چه نوع جراحی زیبایی بعد از زایمان توصیه می شود؟

نوع جراحی زیبایی که برای فرد انتخاب می شود در معاینه ای کامل و دقیق توسط جراح و براساس میزان تجمع چربی، میزان افتادگی پوست شکم و پهلوها، میزان از هم بازشدگی عضلات عمودی شکم و شدت ترک های پوستی تعیین می شود. گاه افتادگی پوست و از هم بازشدگی عضلات اندک است و به راحتی با لیپولیز چربی ها، شکم به حالت اولیه باز می گردد. گاه افتادگی پوست را نیز به همراه از هم بازشدگی عضلات داریم ولی عضلات جمع و جور می شوند. در مواردی نیز افتادگی پوست قابل توجه است و ترک های پوستی کاملا شدید وجود دارد، در این حالت عضلات شل شده شکم را می توان با انجام آبدومینوپلاستی و جابجا کردن ناف به حالت اولیه باز گرداند.

گاه در مواردی نیز در اثر باز شدن عضلات شکم حین بارداری، فتقی نیز در شکم به وجود می آید که به راحتی می توان ضمن انجام آبدومینوپلاستی، آن را نیز اصلاح کرد.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد