دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)
اگر دغدغه شما یافتن کار مناسب و موفقیت در آن است محمدرضا محسنی، عضو هیات مدیره مجله زندگی ایده آل مدرس و مدیر بازاریابی اصول موفقیت شغلی را برای تان توضیح می دهد

ایده آل ترین رازهای موفقیت

قسمت دوم: اصول بسترسازی برای موفقیت در کسب و کار

چطور در کارهای تان به پیروزی برسید؟

مجله خبری لحظه نما:اگر دغدغه شما یافتن کار مناسب و موفقیت در آن است محمدرضا محسنی، عضو هیات مدیره مجله زندگی ایده آل مدرس و مدیر بازاریابی اصول موفقیت شغلی را برای تان توضیح می دهد.

موفقیت یک شبه به دست نمی آید و افراد موفق دنیا به راحتی پیروز نمی شوند. این افراد اصولی را می دانند که به آن ایمان دارند و با بهره گیری از این عوامل به قله های پیروزی می رسند. اگر می خواهید کار شما با تحولی عظیم و پر سود همراه باشد و از موانع عبور کنید محمدرضا محسنی، عضو هیات مدیره مجله زندگی ایده آل، مدرس و مدیر بازاریابی نکات مهمی را بیان می کند که به شما کمک می کند در ابتدا استعدادتان را به درستی بشناسید و در مرحله بعد پله پله از نردبان موفقیت بالا بروید.

شناخت استعداد در موفقیت ما چه نقشی دارد؟

کشف الماس درونی

استعداد شخصی افراد متفاوت است. در مورد استعداد صحبت های زیادی وجود دارد ولی توصیه می شود هر فردی ببیند استعداد شخصی اش چیست. در اصل می توان گفت هر فردی در درون خودش الماسی دارد که باید این الماس درونی را بشناسد. طی سال ها کار با افراد مختلف به این نتیجه رسیده ام که 80 درصد ایرانی ها نمی دانند در چه کار خوب هستند.

مهم است که هر یک از ما این نکته را بدانیم. همه آدم ها باید بدانند افرادی فوق العاده هستند ولی هر شخصی باید بفهمد در کدام کار خوب است و الماس درونش را بشناسد. باید به آدم ها گفته شود برای کار سخت به آن ها پول داده نمی شود بلکه باید استعدادشان را بشناسند و برای آن سخت کار کنند. آدم هایی را می شناسم که سخت کار می کنند ولی پول خوبی نمی گیرند چون استعدادشان را به درستی نمی شناسند. اگر افراد در جایی قرار گیرند که برای آن ساخته شده اند این موضوع سبب رشد و شکوفایی شان می شود.

چطور با خودمان روراست باشیم؟

برای خودت بنویس

برای شفاف سازی بهتر است از خودمان بپرسیم که چه کسی هستیم و چه می خواهیم؟ بعد از عبور از این مرحله فکر کنید که بهترین روش برای دستیابی به این خواسته ها کدام است؟ بزرگترین چالش ما رسیدن به خواسته ها با کمترین هزینه هاست. توصیه می کنم برای شفاف سازی از ذهن مان بیرون بیاییم و درعالم واقعیت قرار گیریم بهتر است بنویسیم که چه می خواهیم و با نوشتن آشتی کنیم. شفافیت در این است که با خودمان رو راست باشیم به طور مثال از خودمان بپرسیم چرا کاری را شروع کرده ایم؟ اگر هدف ما پول در آوردن است با خودمان رو راست باشیم جرأت کنیم و آن را بگوییم و در حال حاضر باید دغدغه های تان را شفاف بگویید.

از کجا بفهمیم در چه کاری استعداد داریم؟

گاهی به گذشته نگاه کن

برای این که بفهمید در چه کاری خوب هستید و استعداد دارید، بهتر است نگاهی به گذشته داشته باشید. ببینید در مدرسه، خانواده، فامیل و شغل قبلی و ... کجاها کاری را به خوبی انجام می دادید و احساس خوبی داشتید؟ یکی از مشکلات ما ایرانی ها این است که زیاد آنالیز می کنیم. کامبیز یگانگی مربی من است و می گوید که بهتر است بیشتر از آنالیز مشاهده کنیم پس از آن برای موفقیت در کار چهار مرحله را پیشنهاد می کنم؛ شفاف سازی، ساده سازی، بهینه سازی و چند برابر سازی که در راه دستیابی به موفقیت و رسیدن به هدف هدایت می کند.

بهترین راه ساده سازی چیست؟

حذف فعالیت های اضافه

وقتی فردی کاری را شروع می کند در مرحله بعد باید خودش را ساده کند. بدین معنا که فعالیت های بی ارزش یا کم ارزش را حذف یا برون سپاری کند. در واقع 40 درصد از فعالیت های روزانه ما بی ارزش است. هر کدام از ما روزانه چند بار گوشی تلفن همراه مان را چک می کنیم؟ بعضی از افراد که تلفن همراه هوشمند دارند گوشی های شان را در 24 ساعت حدود 200 بار چک می کنند. البته آمار رسمی نداریم اما همین حالا فکر کنید که این کار چقدر تمرکز شما را بر هم می زند؟ از این کارچه چیزی عاید ما می شود؟ در حقیقت باید به این موضوع فکر کنیم که چه فعالیت هایی بی ارزش یا کم ارزشند و با حذف آن ها به اهاف مان برسیم. من تقریبا به این نتیجه رسیده ام که دشمن موفق نبودن در شروع کار و تجارت نداشتن تمرکز و حواس پرتی است. روزانه کارهایی انجام می دهیم که به حوزه اصلی کاری ما ربطی ندارد.

مهم ترین عامل پیشرفت در کار چیست؟

تولدی دیگر

در مرحله بهینه سازی باید آنچه را که داریم، رشد دهیم. در همه مراحل زندگی لازم است مربی داشته باشیم. هر شخصی که می خواهید باشید اما این ازام را فراموش نکنید. از خودتان بپرسید چه کاری را باید بیشتر و چه کاری را کمتر انجام دهید؟ کدام را باید حذف کنید؟ این موضوع بسیار مهم است.

طرز فکری که در این مسیر به شما کمک می کند تفکر مبتنی بر صفر است. بر اساس این تفکر همیشه و هر روز به این فکر می کنید که شاید همین امروز به دنیا آمده اید. در این صورت کدام تجربه باز هم برای تان کار می کند؟ کدام یک از دوستان باعث رشد و پیشرفت شما هستند و می خواهید ارتباط تان را با آن ها ادامه دهید؟ کدام یک مقابل رشد شما ایستاده اند؟ با چه افرادی می خواهید ارتباط داشته باشید؟ کدام عادت ها را کنار می گذارید و چه عادتی را ایجاد می کنید؟ باید بهینه سازی را از خودمان شروع کنیم. اگر مجموعه ای که در آن کار می کنیم ناگهان آتش بگیرد کدام همکار را به کار می گیریم و کدام را حذف می کنیم؟ حذف نیروهای جامانده چگونه باید باشد؟ در نهایت توجه به چند برابرسازی اهمیت دارد تا بهفمیم چطور مشتری، دانش، توانمندی، پول و تلاش مان را چند برابر کرده و از منابعی که در دست رقباست به نفع خودمان استفاده کنیم.

چطور به هدف برسیم؟

زندگی امن ممنوع

در اولین روزهای شروع کار از خودتان بپرسید که واقعا چه کارهایی بیشترین نتیجه را دارد؟ یکی از بزرگ ترین عوامل شکست در کار و تجارت این است که بیشتر ما به یک نقطه رفاهی چسبیده ایم که به آن محل امن می گویند بیشتر آدم ها عاشق این محل هستند چون همه ما دوست داریم امنیت مان به هم نخورد.

وقتی از افراد می پرسیم در زندگی به دنبال چه هستند اکثر آنها می گویند آرامش. وقتی از آن ها می پرسیم آرامش را در چه می بینید، تعریف شان از آرامش نشان می دهد که به دنبال امنیت هستند. استاد یگانگی می گوید: امن زندگی کنید، باخته اید. این نکته در کتاب برنامه ریزی برایان تریسی هم به چشم می خورد.

برای اینکه به اهداف مان برسیم به برنامه ریزی دقیق نیاز داریم. برنامه ریزی و هدف گذاری مانند موشکی است که ما را برای رسیدن به هدف آماده می کند. موشک قبل از بالا رفتن به سوخت احتیاج دارد. این موضوع به انسان و اهدافش تشبیه می شود. از نظر من از دست دادن امنیت زندگی فعلی و رفتن به محیط سخت، سوخت موشک است. همان طوری که موشک برای کنده شدن از زمین به سوخت نیاز دارد ما هم باید این سوخت را تامین کنیم. پس از خودتان بپرسید توانایی این کار را دارید؟ اگر همیشه دنبال امنیت و آرامش هستید بهتر است اصلا کاری را شروع نکنید. اگر هم جلو بروید، می بازید.

شکست در موفقیت ما چه نقشی دارد؟

امکانی برای پیشرفت

به آدم ها توصیه می کنم 10 برابر بیشتر از گذشته شکست بخورند. پس با برنامه ریزی جلو بروند و شکست بخورید. نباید از شکست بترسیم. هر قدر سریع تر شکست بخوریم امکان موفقیت مان بیشتر می شود. در مجموع لازم است افراد فکر کنند امروز اولین روزی است که به کره زمین آمده اند و قرار است تحولی عظیم در زندگی شان ایجاد شود. برای رسیدن به موفقیت استفاده از تکنولوژی هم به شدت توصیه می شود و در کنار آن حذف فعالیت های اضافه و حذف نیروهای جا مانده به تحول و موفقیت کمک می کند.

منبع: مجله خبری لحظه نما
برچسب ها: رازهای موفقیت ، موفقیت
بازنشر : سایت جادوی کلمات

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد