چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)
تير خلاص وزير به ماجراي افزايش ۲ برابري تعرفه بسته‌هاي اينترنت ايرانسل؛ اپراتور ارزان‌تر را انتخاب کنيد

 

وزير ارتباطات با رسم جدولي از مقايسه تعرفه بسته‌هاي اينترنت ۳ اپراتور تلفن همراه در پاسخ به اعتراض شديد کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي، گفت: در حال حاضر دو اپراتور ديگر تغييري در نرخ بسته‌هاي خود نداشته‌اند و مشترکان مي‌توانند براساس نرخ‌ها اپراتور خود را انتخاب کنند.

 

فارس/ وزير ارتباطات با رسم جدولي از مقايسه تعرفه بسته‌هاي اينترنت ۳ اپراتور تلفن همراه در پاسخ به اعتراض شديد کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي، گفت: در حال حاضر دو اپراتور ديگر تغييري در نرخ بسته‌هاي خود نداشته‌اند و مشترکان مي‌توانند براساس نرخ‌ها اپراتور خود را انتخاب کنند.

در حالي که قرار بود از اول دي ماه تعرفه استفاده آزاد از اينترنت موبايل به نيم ريال براي سيم‌کارت‌هاي دائمي و 0.75 ريال براي سيم‌کارت‌هاي اعتباري کاهش يابد، همزمان با اعمال اين کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌هاي اينترنت خود را افزايش داد. اين در حالي است که هنوز تغييري در تعرفه‌ بسته‌هاي اينترنت ديگر اپراتورهاي تلفن همراه اعلام نشده است.

در گذشته، اين نگراني احساس مي‌شد که با اجراي دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اينترنت، اپراتورها براي جبران درآمد، تعرفه بسته‌ها را افزايش دهند و اين نگراني به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.

به تبعيت از حال و هواي فضاي اينترنت، معمولا رفتار و رسم مخاطبان و مشتريان اينترنتي نيز از اين فضاي مجازي تبعيت و در اينترنت بروز بيشتري پيدا مي کند. همچنان که اين کاهش و افزايش توآمان تعرفه ها به شدت با اعتراض کاربران مواجه شده به طوري که پس از اعلام اين خبر، مشترکان اين اپراتور با حضور در صفحه شخصي وزير در شبکه اجتماعي به شدت نسبت به اين موضوع واکنش نشان دادند و خواستار رسيدگي به موضوع شدند.

همچنين مخاطبان صفحه رسمي اين اپراتور در شبکه اجتماعي اينستاگرام نيز در ذيل عکس و مطلبي که خبر ارزان شدن تعرفه مصرف آزاد را اعلام مي کرد با انتشار جملات اعتراض آميز، پر بحث ترين مطلب اين صفحه تا به امروز را رقم زدند و همچنين در شبکه هاي اجتماعي کمپيني براي مقابله با اين تعرفه ها به راه انداختند که اين اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

در پي اين اعتراض ها، همان طور که واضح بود معاون رگولاتوري به عنوان نهاد مقررات گذار و نظارتي بر عملکرد اپراتور، اعلام کرد که تعرفه هاي جديد در حدود اختيارات اپراتور بوده است.

اما وزير ارتباطات در تازه ترين اظهار نظر خود با پاسخ گويي به اعتراض شديد کاربران در صفحه خود در شبکه اجتماعي، علاوه بر تاييد اينکه اين تعرفه ها در حدود اختيارات اپراتور بوده، راه حلي ارائه کرده است.

وي همچنين در اين پاسخ نشان داده نگاه آگاهانه اي به موضوع دارد و در پاسخ خود از ميان بسته هاي متعدد اين اپراتور دقيقا به موردي که بيشتر مورد اعتراض و استفاده کاربران بوده تمرکز کرده است.

محمود واعظي گفته: 
«با توجه به کامنت هاي بسيار زياد شما در مورد قيمت بسته هاي اينترنت ايرانسل، لازم مي دانم توضيحاتي در اين باره ذکر کنم.

1-متولي تعيين نرخ خدمات ارتباطي کميسيون تنظيم مقررات است. سياست اين کميسيون تعيين سقف قيمت است و بر اين اساس اخيراً با مصوبه اي سقف قيمت را از 5 ريال به ازاي هر کيلو بايت به نيم ريال کاهش داده است.

2-براي حفظ رقابت در بين اپراتورهاي مخابراتي آنها مجازند بسته هاي مختلفي ارائه کنند. ارائه هر بسته به سياست اقتصادي هر اپراتور وابسته است و مشترک به عنوان بهره بردار حق انتخاب سرويس هاي مختلف را دارد، اما هيچ يک از اپراتورها حق ندارند از سقف تعرفه مصوب بيشتر دريافت کنند.

3-مشترکان مي توانند براساس نرخ هاي مختلف اپراتورهاي فعال، اپراتور خود را انتخاب و سرويس هاي مورد نظر را دريافت کنند. در حال حاضر دو اپراتور ديگر تغييري در نرخ بسته هاي خود نداشته اند.»

وي سپس در جدولي تعرفه بسته هاي اينترنت 3 اپراتور تلفن همراه را مقايسه و منتشر کرده است.

اين مقايسه را مي توان حسن ختام وزير در موضوع افزايش دو برابري تعرفه بسته هاي اينترنت اپراتور دوم تلفن همراه، دانست.

محمود واعظي که در ماجراي تصويب اوليه نرخ 2.5 ريال براي اينترنت موبايل (که سپس به 0.5 ريال به ازاي هر کيلوبايت کاهش يافت) به مشترکان توصيه مي کرد بايد در نسل هاي بالاتر از بسته استفاده کنند، اکنون نيز در برابر افزايش تعرفه هاي اينترنت يک اپراتور، مسير تعرفه ارزان تر ديگر اپراتورها را براي کاهش هزينه هاي مشترکان پيشنهاد مي کند.

از آغاز اعتراض هاي مشترکان نسبت به افزايش دو برابري تعرفه اينترنت ايرانسل، اين اپراتور به سرعت چند بسته با قيمت هاي نزديک به قبل (بسته هاي شبانه) را به سبد بسته هاي خود اضافه کرده است که اما به دليل شبانه بودن مورد رضايت مشترکان قرار نگرفته است. زيرا مشترکان اعلام مي کنند از ساعت 2 تا 8 بامداد خواب هستند و نياز به اينترنت ندارند.

مشخص نيست آيا اپراتور دوم تلفن همراه اين واکنش را از سوي مشترکان خود پيش بيني مي کرد يا خير، اکنون بايد ديد با شرايط پيش آمده آيا با پافشاري روي تعرفه هاي جديد و عدم تغيير تعرفه‌ها، ريزش مشترکانش را به سمت دو اپراتور ديگر به انتظار خواهد نشست و آيا دو اپراتور ديگر با عدم افزايش تعرفه هاي خود، زمينه مهاجرت مشترکان اينترنتي اپراتور دوم به سمت خود را فراهم خواهند کرد.
منبع:
http://khorasannews.com/onlinenews.aspx?newsid=1257325

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد