یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)
آنچه می خورید می تواند تاثیر قابل توجهی بر چگونگی احساس شما داشته باشد.
مجله تفریحی جادوی کلمات:رژیم غذایی که غنی از پروبیوتیک است یعنی به رشد باکتری های مفید در روده کمک می کند برای سلامت هضم بسیار مفید است و می تواند حتی سیستم ایمنی شخص را بهبود بخشد. اما حالا مطالعات بسیار زیادی نشان می دهد که باکتری های روده می توانند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد مغز و سلامتی ذهنی داشته باشند.

پروبیوتیک ها باکتری های زنده و مخمر هستند که در بدن شما یافت می شوند. همچنین در مکمل ها و غذاهایی که با کشت های زنده فعال نیز ترکیب شده اند مانند بعضی از ماست ها وجود دارند. این باکتری های خوب برای کمک به هضم و سلامت سیستم دفاعی معروف هستند و حالا محققان کشف کرده اند که آنها ممکن است به سلامت ذهنی نیز کمک کنند.

این مطلب که زمانی ایده ای نه چندان مهم طلقی می شد حالا دانشمندان بسیاری به پروبیوتیک و پروبیوتیک به عنوان درمانی بالقوه برای استرس ،افسردگی و درمشکلات روانی علاقه مند شده اند. همچنین در مطالعه ای کوچک و جدید در دانشگاه لیدن، محققان تایید جدیدی برای این ایده یافتند:آنها گزارش دادند که بین 40 مورد مطالعه سالم، آنهایی که 4 هفته درمان پروبیوتیک داشتند کاهش در افکارو احساسات منفی نشان دادند.

به گزارش مجله خبری لحظه نما برای این مطالعه، محققان از پروبیوتیک های چند سویه (بدین معنی که آنها از چندین نوع باکتری استفاده نمودند ) را بر روی 20 شرکت کننده سالم هرروز برای 4 هفته استفاده کردند. به 20 شرکت کننده ی دیگر دارونما داده شده بود. درابتدا و در پایان یک ماه شرکت کنندگان پرسشنامه ای را پرکردند که میزان حساسیت آنها به افسردگی را ارزیابی می کرد.

شرکت کنندگانی که از پروبیوتیک استفاده کرده بودن به طور قابل توجهی واکنش کمتری به حالات غمیگین نشان دادند. بهبود تعادل باکتری های خوب در روده به نظر می رسد که تاثیر حفاظتی در مقابل تفکر منفی دارد که می تواند منجر به افسردگی شود.

منبع: مجله خبری لحظه نما
مجله جادوی کلمات

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد