پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 3 توسط 0 نفر)

 

نوت اج برای اولین بار در شهریورماه 1393 معرفی شد و توانست با طراحی منحصربه‌فردش توجه همگان را به خود جلب کند. طراحی نوت اج آن‌قدر خاص بود که در زمان عرضه به بازار مورد توجه طرفداران سامسونگ و حتی طرفداران سایر برندها قرار گرفت.

به گزارش رسانه جادوی کلمات به نقل از  فناوری صبحانه، امسال سالی بود که سامسونگ در نمایشگاه IFA برخلاف برنامه پیش‌بینی‌شده عمل کرد و برای ما سورپرایزی داشت! شعار همیشگی سامسونگ برای رونمایی از دستگاه بعدی، Next big Thing عملی نشد چراکه این بار دو دستگاه معرفی شد. گلکسی نوت 4 را مطمئن بودیم اما Samsung Galaxy Note Edge را اصلاً حدس نمی‌زدیم. اکنون فرصتی پیش آمد که با اولین دستگاه تاریخ با صفحه‌نمایشی که لبه‌های آن را نیز گرفته است، تجربه‌ای داشته باشیم.


مشخصات فنی

مشخصات کلی:یک سیم کارته - وزن : 174 گرم - مناسب برای عکاسی

پردازنده:Qualcomm Snapdragon 805 Chipset Quad-core Krait 450 CPU

صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: 5.6 اینچ - دارای رزولوشن 2560 × 1600 -

تراکم پیکسلی
: 524 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ


حافظه
:حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 3072 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD


شبکه های ارتباطی:3G - 4G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث - NFC

دوربین:16.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی

صدا:فیش 3.5 میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات:قطب نما - باتری 3000 میلی آمپر ساعت

طراحی و ساخت

طراحی نوت اج را نمی‌توان با هیچ گوشی دیگری مقایسه کرد؛ این برای اولین بار است که شاهد یک گوشی با صفحه‌ی نمایش خمیده، آن هم فقط در یک طرف هستیم. در نگاه اول نوت اج پهن‌تر از «نوت4» به‌نظر می‌رسد؛ این پهنای بیش‌تر به علت گوشه‌ی خمیده اضافه شده به سمت راست و چسبیده به صفحه‌ی نمایش است. انحنایی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم در مقایسه با نوت4 کمی بیش‌تر از نیم سانتی‌متر به عرض گوشی افزوده است.


جنس و طراحی قاب پشتی نوت اج دقیقا شبیه به گلکسی نوت 4 است. دوربین اصلی نوت اج به یک حسگر 16 مگاپیکسلی مجهز شده و زیر آن حسگر ضربان قلب و فلش LED در محفظه‌ای شیشه‌ای و کوچک قرار گرفته‌اند. بلندگوی گوشی هم در پایین و سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته است. طبق عادت سامسونگ (البته تا سال 2014) قاب پشتی گوشی قابل بازشدن است.

موقعی که گوشی را در دست می‌گیرید دسترسی به‌تمام نقاط صفحه‌ی نمایش تقریبا غیرممکن است. کنترل گوشی با یک دست با توجه به لبه‌ی سمت راست خاص‌اش و پهن بودن آن دور از ذهن به‌نظر می‌رسد و به‌هیچ وجه نمی‌توان با یک دست این گوشی را به‌طور کامل کنترل کرد. به‌ناچار کاربر در هنگام استفاده مجبور می‌شود از هر دو دست‌اش استفاده کند.

البته ذکر این نکته هم ضروری به‌نظر می‌رسد که با توجه به لبه‌ی سمت راست نمی‌توان به راحتی و بدون لمس صفحه‌ی نمایش، این گوشی را در دست گرفت. به‌هر صورت با این‌که در دست گرفتن این گوشی خیلی دشوار نیست، اما احتمالا ‌کنترل نوت اج با یک دست، خصوصا اگر چپ دست باشید امکان‌پذیر نخواهد بود، البته سامسونگ برای رفع این مشکل را‌ه حلی نرم‌افزاری ارایه داده که چندان کارآمد نیست.

صفحه نمایش

اوج خلاقیت سامسونگ را می‌توان در طراحی و ساخت این صفحه‌ی نمایش مشاهده کرد. صفحه‌ی نمایشی دارای انحنا و هوشمند که به لطف تکنولوژی AMOLED هر پیکسل از آن قابلیت روشن یا خاموش شدن را دارد. البته ذکر این نکته که رنگ‌های استفاده شده در این صفحه‌ی نمایش از واقعیت بصری بی‌بهره‌اند هم ضروری به‌نظر می‌رسد.


این صفحه‌ی نمایش کیفیت فوق‌العاده‌ای ‌دارد؛ رزولوشن‌اش 1600 در 2560 پیکسل است و در هر اینچ‌اش حدود 524 پیکسل جا داده. احتمالا می‌دانید که بیش‌تر از 380 پیکسل در یک اینچ با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست و اعداد بالاتر از آن صرفا معرف قدرت سخت‌افزاری نمایش‌گرها هستند. اما نباید از حق گذشت؛ صفحه‌ی نمایش نوت اج از با کیفیت‌ترین‌های دنیای موبایل و تکنولوژی است.

البته باید به موارد خاصی هم در خصوص صفحه‌ی نمایش نوت اج، اشاره کرد. از پوشش محافظ «گوریلا گلاس 3» (Gorilla Glass 3) برروی این صفحه‌ی نمایش به‌عنوان محافظ استفاده شده است. از جمله معایب این محافظ، انعکاس نور است؛ این عیب خصوصا در لبه‌ی انحنادار سمت راستی بیش از حد به‌چشم می‌آید و مشاهده‌‌ی محتویات صفحه‌ی نمایش در نور مستقیم یا زیر منابع روشنایی را بسیار آزار دهنده می‌کند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

 نوت اج به پردازشگر گرافیکی آدرنو 420 با قدرت پردازش 600 مگاهرتز مجهز شده است. تمامی قطعات به‌کار رفته در مجموعه‌ی سخت‌افزاری نوت اج در نوع خود کم‌نظیر هستند و همین‌ها نوت اج را به یکی از قدرت‌مند‌ترین گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید در بازار ایران تبدیل کرده‌اند. در کنار قطعاتی که گفته شد 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی که قابل افزایش تا 128 گیگابایت به وسیله‌ی درگاه حافظه‌ی جانبی است، برای نوت اج درنظر گرفته شده است.


سرعت انتقال این نسخه تفاوت چندانی با بلوتوث نسخه‌ی 4.0 ندارد؛ اما هنگام اتصال با ساعت‌های هوشمند جدید و لوازم ورزشی که با بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند، کاربر تفاوت را در مصرف باتری حس خواهد کرد. سنسور اینفرارد استفاده شده در نوت اج برای برقراری ارتباط با لوازم صوتی و تصویری و کنترل آن‌ها از راه دور کاربرد دارد.

همچنین از NFC موجود می‌توان برای مقاصد خاص مثل استفاده در بلندگوی قابل حمل‌ و تگ‌های NFC بهره برد. برای نوت اج از پورت MicroUSB نسخه‌ی 2 استفاده شده است.

سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت نسخه‌ی 4.4.4 برای گلکسی نوت اج درنظر گرفته شده است. «تاچ‌ویز» (TouchWiz) که به‌خاطر پشتیبانی از لبه‌ی نوت اج کاملا تغییر یافته است هم به‌عنوان رابط کاربری در این گوشی استفاده شده است. در رابط کاربری جدید مدیریت برنامه‌ها بسیار کارآمد شده و به‌لطف انیمیشن‌های جذاب‌تر کار با آن ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر از گذشته شده است.

دوربین

دوربین به‌کار رفته در نوت اج همان دوربین نوت 4 است؛ سنسوری با حسگر 16 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی. لنز دوربین اصلی به کار رفته در نوت چهار دارای F/2.2 است و نسبت به دوربین مکالمه آن نور کمتری را از خود عبور می‌دهد، البته دوربین جلو به f/1.9 مجهز است. دوربین مکالمه مجهز به حسگری با دقت 3.7 مگاپیکسل است. تصاویر تهیه شده با دوربین مکالمه هم از روشنایی و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.


نرم‌افزار دوربین نوت اج به‌گونه‌ای طراحی شده که کلیدهای کنترلی مهم و ضروری روی لبه‌ی سمت راست قرار گرفته‌اند. البته این طراحی جدید باعث شده تا ثبت تصاویر با یک دست عملا امکان‌پذیر نباشد. ثبت تصاویر در حالت‌های HDR، پاناروما و سلفی به کمک دوربین اصلی از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار عکاسی نوت اج هستند.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی نوت اج دارای نسبت 16:9 و کیفیت فوق‌العاده‌ای هستند.

باتری

باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی نوت اج در مقایسه با باتری 3220 میلی‌آمپرساعتی در نوت 4 از ظرفیت کم‌تری برخوردار است. دلیل این موضوع را می‌توان در لبه‌ی انحنادار صفحه‌ی نمایش جستجو کرد که باعث شده باتری با ابعاد کوچک‌تری برای این گوشی طراحی و ساخته شود. اگرچه با توجه به پردازنده و صفحه‌ی نمایش چندان تفاوتی بین زمان مکالمه، وب‌گردی و آماده به‌کار (استندبای)نوت اج با نوت 4 وجود ندارد.

جمع‌بندی

اگر دنبال یک گوشی‌ جذاب و متفاوت هستید، نوت اج یکی از همان گوشی‌‌های متفاوت بازار است. احتمالا قابلیت‌های جدید آن فقط تا چند هفته برای‌تان جذابیت دارند؛ اما کار با نوت اج و قابلیت‌های جدید آن به مرور زمان برای شما کاربردی خواهند شد و میان‌برها و قابلیت‌های خاص هر روز به کمک‌تان می‌آیند.


اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا و بروز، تماشای ویدیو با بالاترین کیفیت ممکن، عکاسی و فیلم‌برداری با نهایت رزولوشن و انجام‌ کارهای روزمره با این گوشی به راحتی امکان‌پذیر است. باتری نوت اج ظرفیت پایینی دارد و در کارکردهای طولانی احتمالا به دو بار شارژ در روز نیاز پیدا خواهید کرد. کیفیت صدا و بلندگو در این گوشی فراتر از حد انتظار است و کیفیت صدای خروجی هدفون در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده، کم‌نظیر است.

مزایا:

صفحه‌ی نمایش QHD باکیفیت فوق‌العاده
پردازنده‌ی 4 هسته‌ای قدرتمند
قلم S Pen کم‌نظیر
حسگر ضربان قلب
حسگر اثر انگشت
پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD تا 128 گیگابایت
لبه‌ی انحنادار و بی‌شباهت
پشتیبانی از شبکه 4G
دوربین فوق‌العاده با کیفیت

معایب:

باتری با ظرفیت پایین
کنترل سخت با یک دست
عدم کارایی لبه برای افراد چپ دست
مقاوم نبودن در برابر آب، گرد و خاک

 

 

سایت جادوی کلمات


مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد