دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 8 توسط 0 نفر)

 

مات مي‌شويد، يا مات مي‌كنيد؟

وقتي به نظر مي‌آيد، همه شرايط ظاهرا دشوار و بر ضد شماست؛ اگر در شرايطي واقع شده‌ايد كه قدرت تغيير آن را نداريد، به اين معنا نيست كه شما به نقطه‌اي براي توقف اجباري رسيده‌ايد ...

شايد تغيير شرايط واقعا امكان‌پذير نباشد، شايد ناچار باشيد از مسيري بگذريد كه شرايط خاص بر آن سايه انداخته است، اما حتي اگر هيچ راهي براي تغيير شرايط وجود نداشته باشد، كليد تغيير هم‌چنان در دستان شماست. چيزهاي زيادي وجود دارد كه تغيير آن‌ها، بر خلاف شرايط، در حيطه اختيار شماست. مثل تغيير نوع احساس، نحوه نگرش، شيوه رفتار، برداشت و عكس‌العمل‌هاي شما و مهم‌تر از همه تغيير خودتان كه همواره در توان اراده شماست.

خيلي ساده است، همواره نحوه برخورد و رويارويي با شرايط در اختيارتان است. اگر با دقت نگاه كنيم مي‌بينيم بسياري از وقايع زندگي ما بستگي به نوع نگرش ما به ماجرا، نحوه برخورد و انتخاب درست رفتاري است كه بايد در پيش بگيريم.

تفاوت در همين زمينه‌هاست كه انسان‌ها را در شرايط يكسان و مشابه، از يكديگر متمايز مي‌سازد. عده‌اي از افراد در شرايط دشوار، رشد و پيشرفت مي‌كنند و شكوفا مي‌شوند، درست مثل اغلب بهترين‌هاي دنيا، و عده‌اي ديگر تسليم و افسرده مي‌شوند و عقب مي‌روند. افراد موفق در شرايط غيرقابل تغيير خودشان را نمي‌بازند. ممكن است غمگين شوند يا حتي تا مرز نااميدي پيش بروند، اما اين احساس، پيش زمينه تلاش بيشتر براي آن‌هاست. آن‌ها در بدترين شرايط نگرش مثبت‌شان را حفظ مي‌كنند و به جاي مايوس شدن اميدوار هستند كه راهي پيدا كنند.

تعبير آن‌ها از شرايط دشوار، همواره تعبيري مثبت است. نگاه افراد موفق، هميشه در جست‌وجوي نتايج مفيد است و از آن‌جا كه كل تمركزشان با بالاترين انرژي روي جريان مثبت است، هيچ چيز به غير از آن براي‌شان قابل رويت نيست.

تصور نكنيد، ناچار به مبارزه‌ايد، زندگي جنگ نيست. گاهي چيزهاي غيرقابل تغيير را بايد پذيرفت. شرايط ممكن است به هر شكلي باشد، ملاك، تغيير شرايط نيست. تغيير شرايط، بسياري از مواقع از قدرت، خارج است. ملاك، استراتژي افراد در برخورد با شرايط است. همواره به خودتان بهايي پيش از شرايط بدهيد. به خاطر داشته باشيد،‌ اين شما هستيد كه بايد حاكم فكرتان باشيد، در غير اين صورت امكان دارد، افكارتان با قدرت بخشيدن كاذب به شرايط، ‌شما را فريب بدهد.

سعي نكنيد در مبارزه، با شرايطي كه قادر به تغييرشان نيستيد خود را مايوس سازيد. چيزي را كه بايد مايوس كنيد، نااميدي است. بايد سعي كنيد راه‌هايي بيابيد كه تحمل شرايط غيرقابل تغيير را براي‌تان آسان‌تر سازد. گاهي فقط بايد منعطف، استوار و اميدوار باشيد و روحيه‌تان را حفظ كنيد.

در سخت‌ترين شرايط و دشوارترين اتفاقات، هميشه نكات مثبت و ارزشمند و تجارب گرانبهايي نهفته است، فقط كافي است خوب نگاه كرده و آن‌ها را جست‌وجو كنيد. وقتي براي كوچك‌ترين دلخوشي‌ها شاكر باشيد، اين شما هستيد كه از مرز شرايط عبور كرده‌ايد.

در هواي توفاني، درخت‌هايي كه سعي دارند، محكم‌تر بايستند، بيشتر ضرر مي‌كنند، اما شاخه‌هاي درخت بيد، با تمام ظرافت‌شان با آهنگ توفان مي‌رقصند. آن‌ها هرگز نمي‌خواهند با سرسختي شكل اوليه‌شان را حفظ كنند، نه از توفان مي‌ترسند، نه با آن مبارزه مي‌كنند، فقط با شرايط هم جهت مي‌شوند.

معناي شرايط سخت اين است كه ريشه‌هايت را عميق‌تر كني، هر چه از سطح به سمت عمق بيشتر پيش بروي، رشد شاخه‌هايت به سمت نور بيشتر مي‌شود.

مثل آب جاري يك رود، كه گوشه‌هاي تيز سنگ‌هاي مسير را نرم مي‌كند و صيقل مي‌دهد اجازه بدهيد، شرايط دشوار نيز، تعصب‌ها و سرسختي‌هاي شما را سوهان بكشد، صيقل بدهد و نرم كند. وقتي زاويه‌هاي تند و تيز براي تعصب و توقف و مقاومت نداشته باشيد، انحنا به شما انعطافي مي‌بخشد، تا با انرژي شرايط به سادگي از دشواري‌ها عبور كنيد. اين‌جا شما جلوي جريان تغيير و شرايط نمي‌ايستيد تا با از دست دادن انرژي نااميد شويد،‌ بلكه بدون صرف هيچ انرژي به سادگي و به سرعت پيش مي‌رويد و جلوتر از ساير افرادي كه، هنوز به اين ديد نرسيده‌اند، پيشرفت مي‌كنيد.

بايد منعطف باشيد، تا هر گاه ضرورت ايجاب كرد بتوانيد راه تازه‌اي بيابيد و متوقف نشويد. تا اگر به بن‌بست رسيديد، مات و مبهوت و تسليم نشويد.

جريان آب وقتي مسيرش مسدود مي‌شود، جهتش را تغيير مي‌دهد. وقتي گذرگاه عبورش تنگ مي‌شود، قطر عبورش را تغيير مي‌دهد، اما متوقف نمي‌شود.

هميشه در جا زدن ساده است. اما براي پيشرفت بايد از پيچيدگي‌ها استقبال كرد، نبايد متعصب باشيم. زندگي پر از انتخاب است. اين‌كه اكنون در كجاي زندگي ايستاده‌ايم به ميزان زيادي به انتخاب‌هاي خودمان باز مي‌گردد. حتي اگر در شرايطي واقع شده باشيم كه حاصل انتخاب ما نباشد، هنوز هم انتخاب ماست كه حاكم است.

انتخاب اين‌كه چه طور با يك مساله كنار بياييم، چه طور مسيرمان را تغيير دهيم، چه طور گاهي فقط صبر پيشه كنيم و اميدوار بمانيم، چه طور به نااميدي و افسردگي و ياس اجازه ورود ندهيم و چه طور در شرايط دشوار روي نكات مثبت متمركز شويم. حتي اگر تنها نكته مثبت اكنون، پناه بردن به آغوش خدا باشد. يا درك اين‌كه همان‌گونه كه روزهاي رفاه و آرامش هميشگي نيست روزهاي دشواري نيز مي‌گذرد. مهم اين است كه بعد از عبور از اين روزها چه چيز براي ما به يادگار مانده است؟

اجازه ندهيد شرايط شما را مات كند، شما شرايط را مات كنيد. متفاوت و يگانه باشيد همان‌گونه كه آفريده شده‌ايد مثل هيچ‌كس، مثل خودتان.

ثروت يا فقر؟ كدام آرزوي شماست؟
زيرا همه ما عمر مشخصي داريم كه نحوه نگرش و باورهاي‌مان درصد غنا يا فقرش را مشخص مي‌كند، انتخاب با شماست.

منبع: مجله موفقیت - افسانه فرپور

نشر مجدد : سایت روانشناسی جادوی کلمات

 


مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

  • سلام داداش گلم
    هنو بنر واس ما نزاشتی ؟

    اینم بنر ما فعلا بزار تا یکی دیگه بهت بدم داداش
    این بنرم دستت درد نکنه خدت زد واس ما

    http://golestan-music.net/wp-content/uploads/2015/09/7thjdy8zu213sqw57s9v.gif

    پاسخ : سلام. داداشّ
    مدتیه. سیستم ندارم. دادم برای تعمیر. رسید دستم ميزارم

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد