چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 2 توسط 0 نفر)
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛تا به حال شده بخواهید در فتوشاپ یک متن را تایپ کنید ولی حروف به صورت جدا از هم روی طرح تایپ شود ؟ در بعضی از مواقع و بدون هیچ تغییری در تنظیمات وقتی میخواهیم متنی را بر روی یک طرح تایپ کنیم حروف به صورت جداگانه از هم تایپ می شود و بارها در تیکت های ارسالی خوانده ام که کاربران نرم افزار فتوشاپ را به خاطر این مشکل از روی ویندوز پاک کرده و از دوباره آن را نصب کرده اند .

آیا راه حلی وجود دارد که بدون پاک کردن فتوشاپ این مشکل برطرف شود یا خیر ؟ بله . به راحتی و با انجام چند مرحله مقدماتی می توانیم این مشکل را برطرف کنیم .
1. ابتدا فتوشاپ را اجرا کنید. (نسخه فتوشاپ : CS5) . از نوار ابزار بالای صفحه به ترتیب بر روی Window>Paragraph کلیک کنید .
yjc
yjc
2. بر روی آیکونی که در تصویر شماره 2 با کادر قرمز مشخص کرده ام کلیک کرده و از لیست باز شده گزینه Middle East Single-line Composer را انتخاب کنید.
yjc
به همین راحتی مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ برطرف شد .

 

راه دوم :

 

شرکت ادوبی در نسخه‌ی آخر فتوشاپ ، در یک حرکت خوب ، پشتیبانی از زبان‌‌‌‌های خاور‌میانه‌ای را در نسخه‌ی اصلی فتوشاپ ادغام کرد. یعنی ما نباید منتظر فتوشاپ نسخه‌ی خاورمیانه باشیم که معمولا چند ماه پس از نسخه‌ی اصلی آن به بازار می‌آمد باشیم.

 

به همین دلیل ممکنه بعد از نصب فتوشاپ ، وقتی فارسی تایپ می‌کنید حروف از هم جدا بشن. برای حل این مشکل باید به روش زیر در سایت آسمونی عمل کنید:

 

1- ابتدا به مسیر Type > Language Options برید و مطمئن بشید گزینه‌ی Middle eastern غیر فعال است.

 

۲- حالا به بخش Edit > Preferences > General > Type بروید و در پنجره‌ی باز شده از قسمت Choose Text Engine Options گزینه‌ی Middle Eastern را انتخاب کنید. دفعه‌ی بعدی که سند جدیدی را ایجاد کنید مشکل جدا شدن حروف برطرف خواهد شد.

 

http://jadoykalamat.ir/

 


مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد