چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

 

برترین روشها برای درمان یبوست در کودکان که مشکلی شایع نیز به شمار می‌رود معرفی می‌کنیم تا مادران بهتر بتوانند مشکلات کودکان را حل کنند. یبوست کودکان بسیار متعارف هست. یبوست وضعیتی هست که با حرکت دشوار روده یا عدم حرکت آن تشخیص داده میشود.

 

یبوست در کودکان میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد. گاهی اوقات نادیده گرفتن احساس نیاز به دفع یا نگه داشتن خود میتواند مشکل ساز شود؛ این حالت در بین کودکان مدرسه‌اي متعارف هست. به جز آن، رژیم خوراکی کم فیبر و چاقی نیز می تواند به راحتی سبب یبوست در کودک شود.

 

یبوست صرف نظر از علتی که دارد،‌ برای والدین نیز اضطراب‌آور باشد. یبوست شدید ممکن هست به درمان و شیاف‌هاي گلیسیرین نیاز داشته باشد. با این حال، می توانید با درمان‌هاي خانگی شروع کنید و سعی کنید کودک‌تان را از علائم یبوست رها کنید. در ادامه به ۷ درمان خانگی یبوست کودکان که بسیار موثر هست میپردازیم:

 

۱. آب:

مطمئن شوید کودک‌تان در طول روز به اندازه‌ي کافی آب مینوشد. بیش‌تر اوقات کم‌آبی میتواند علت اصلی یبوست باشد. اگر دفع برای کودک‌تان دشوار هست یا در طول یک روز اجابت مزاج نداشته هست، وی را به نوشیدن حداقل نیم لیتر آب در روز ترغیب کنید تا مدفوع نرم و روان شود. هم چنین می توانید آب گرم و لیمو را امتحان کنید که یک درمان خانگی فوق العاده برای کمک به گوارش هست.نوشیدن یک لیوان آب گرم نیز میتواند موثر باشد.

 

۲. میوه‌هاي کامل:

یکی از برترین راه‌هاي مقابله با یبوست مصرف میوه‌هایي هست که سرشار از فیبر میباشند. بعضی از میوه‌هاي خوب در این مورد به صورت زیر میباشند:

 

الف. موز:

این میوه سرشار از فیبر و پکتین هست که با یبوست مبارزه میکند. مصرف تنها دو موز میتواند به نرم شدن مدفوع و حرکت روان آن کمک میکند. پکتین موجود در موز به حرکت روان روده‌ها کمک کرده و باعث میشود معده از شر مواد زائد خلاص شود.

 

ب. آلو:

آلو درمانیکلاسیک برای یبوست هست و شیرینی و بافت آن موررد علاقه‌ي کودکان هست. آن‌ها سرشار از فیبر و سوربیتول میباشند که به نرم شدن مدفوع و حجیم شدن آن کمک میکنند تا به راحتی از مسیر روده بگذرد. آلوی چندان میتواند مدفوع را بیش از حد نرم و روان کند.

 

پ. سیب:

روزی یک سیب می تواند از ابتلا به یبوست پیشگیري کند. این میوه‌ي شیرین و آبدار به دلیل فیبر بالایی که دارد به بهبود علائم یبوست در کودکان کمک میکند.

 

ت. گوآوا:

گوشت میوه‌ي گوآوا حاوی فیبر محلول و دانه‌هاي آن دارای فیبر نامحلول هست که به ساخت مخاط در مقعد کمک کرده و سبب می شود مدفوع سخت از دستگاه گوارش عبور کند و معده را پاکسازی می ‌کند.

 

ث. پرتقال:

جدای از ان که منبع غنی ویتامین ث هست، به قدری فیبر داردکه بعنوان یک ملین طبیعی عمل می کند.میوه‌هاي دیگر غیر از این میوه‌ها نیز میتوانند به گوارش و مبارزه با یبوست کمک کنند. همه ي وقت به جای میوه‌ي پوره شده یا آب میوه به کودک‌تان میوه‌ي کامل بدهید تا محتوای فیبر آن دست نخورده باشد.

 

۳. خوراکی هاي پر فیبر:

هر طور ممکن هست خوراکی هاي پرفیبر مثل غلات صبحانه و …….،‌ غلات کامل و لوبیا را امتحان و در رژیم خوراکی کودک‌تان بگنجانید. یک رژیم خوراکی با فیبر کافی به بدن کمک میکند مدفوع حجیم و نرم بسازد.

 

۴. ملاس «شیره‌ها»:

ملاس که حاوی قند زیادی هست به مبارزه با یبوست و تسهیل گوارش کمک میکند. ملاس‌هاي تیره منبع غنی منیزیم میباشند که به طرز چشم‌گیری در مبارزه با یبوست موثرند.

 

۵. روغن زیتون:

مصرف یک قاشق چایخوری روغن زیتون همراه با یک قاشق چایخوری آب لیمو، اول صبح و با شکم خالی، به حرکت مدفوع و رهایی از دست یبوست کمک بسیاری میکند.

 

۶. آلوئه‌ورا:

آلوئه‌ورا به دلیل خواص بسیارش در زیبایی شناخته می شود اما ماده‌اي بسیار بینظیر برای مبارزه با یبوست کودکان هست. دو قاشق ژل آلوئه‌ورا در ترکیب با یک لیوان آب گرم بعنوان یک ملین بینظیر عمل می کند.

 

۷. ماست:

ماست هم می تواند در این باره معجزه کند و یکی از روش‌هاي بهره گیری از آن در درمان یبوست آن هست که سبب رشد باکتری‌هاي خوب در روده‌ها میشود. این امر به جلوگیري از یبوست کمک کرده و اجازه می دهد روده‌ها به راحتی حرکت کنند.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد