زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 1:43 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 188
نویسنده پیام
paripa آفلاین


ارسال‌ها : 19
عضویت: 5 /11 /1395
تشکرها : 23
تشکر شده : 58
مخزن پلی اتیلن دفنی



به طور کلی به مخزن هایی گفته می شود که نصب آن زیر سطح زمین صورت پذیرد و علاوه برفشار ثقلی محلول داخل تانک فشارهای خارجی از جمله بار خاک روی مخزن وبار های ترافیکی (دینامیکی) بر روی این تانک اعمال گردد. برای آب رسانی به مخزن های پلی اتیلن دفنی نیازی به پمپاژ نبوده ولی معمولا برای استخراج محلول درون تانک نیاز به استفاده یک پمپ می باشد. قدرت این پمپ رابطه ی مستقیم بادبی مورد نیاز خروجی و عمق دفنی مخزن دارد. همانند تانک های پلی اتیلن غیر دفنی هیچ محدودیتی در طراحی و ساخت ورودی ها، خروجی ها، آدم روها و تقسیم بندی داخل این تانک ها وجود ندارد. طراحی این نوع مخزن ها باتوجه به شرایط محیطی محل نصب شامل عمق نصب، میزان تراکم یاکمپکشن دورمخزن، نوع خاک آن و عمق آب های زیرزمینی داشته که توسط خریدار اعلام میگردد انجام می پذیرد.
عمومآ این تانک ها در زیر پارکینگ ها، جاده ها، اتوبان ها، پارک ها، فرودگاها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد درنتیجه هیچ نیازی به اختصاص دادن محل برای نصب آن نیاز ندارد و دور از دسترس افراد عادی و زیرزمین نصب می گردد.
ازجمله خصوصیات مخزن های پلی اتیلن مقاوم بودن آن درمقابل اکثراسیدها، بازها و مواد شیمیایی می باشد زیرا پلی اتیلن اکثرآ با هیچ یک از مواد شیمیایی واکنش نداده بنابرین می توان از این محصول برای نگهداری محدوده ی بیشتری از مواد شیمیایی استفاده نمود.
یکی دیگر از محاسن این مخازن امکان تغییر محل نصب می باشد.پس از نصب اگر نیاز به هر گونه تغییر در محل نصب باشد با تخلیه نمودن محلول درون و اطراف مخزن امکان تغییر محل آن وجود دارد.

سه راه و چهارراه پلی اتیلن



جهت کاهش هزینه ی انتقال در بعضی از مکان ها می بایست دو یا سه خط لوله تجمیع گشته و توسط یک خط لوله با سایز یکسان یا بزرگتر به مسیر خود ادامه دهد این تجمیع یکسان سازی توسط سه راه و چهارراه صورت می پذیرد.
جهت اتصال یک لوله پلی اتیلن خط فرعی به خط اصلی نیز از سه راه استفاده می شود. همانگونه که در زانوهای پلی اتیلن توضیح داده شده بهتر است این زوایای اتصال تا حدامکان به گونه ای باشد که سیال ضربه ی کمتری به دیواره ی سه راه وارد کند در غیر این صورت بهتر است با استفاده از زانوی پلی اتیلن مسیرخط لوله ی پلی اتیلن را تغییر داده تا بتوان برخورد این دو خط لوله با زاویه ی بهتری صورت پذیرد مصرف این اتصالات در مکان هایی است که یا خط لوله دارای قطر داخلی بیشتر ۸۰۰ میلیمتر باشد که این با کاهش تعداد منهول های پلی اتیلن باعث کاهش هزینه ها می گردد و یا امکان استفاده از منهول های پلی اتیلن درمحل مورد نظر نباشد.

محبوب کن - فیس نما
امضای کاربر :
سه شنبه 05 بهمن 1395 - 13:30
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از paripa به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: minomani & rima30 & zahrabb &



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :