چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

یک مدیر مجهز باشید 

 


وقتی قرار است مدیریت گروهی را برعهده داشته باشید، برقرای ارتباط موثر با اعضا تیم و گروه تان مهم ترین عامل موفقیت خواهد بود.

 

مدیر

 

 وقتی مدیر یگ گروه یا مجموعه می شوید، مطمئنا باید بدانید که برای برقراری ارتباط  و انتقال ایده ها و افکاراتان چگونه مختصر  و مفید با تیم تان در مورد آنها سخن بگویید.  مدیران واقعی فرآیند یک ارتباط خوب را می شناسند و کانال های ارتباطی بین خود و کارمندانشان را می شناسند.آنها برای ورود به دنیای کارمندانشان هر تلاشی انجام می دهند، چرا که آنها می دانند عدم ارتباط موثر بین آنها و کارمندانشان اثر بخشی سازمان مربوطه را کاهش خواهد داد.

 

شنونده باشید، نه گوینده

بسیاری از افراد وقتی مدیریت تیمی را برعهده دارند، فکر می کنند تنها زمانی مورد توجه کارمندانشان قرار می گیرند که یا جلسات متعدد بگذارند یا  بخشنامه هایی صادر کنند که برای مدتی محل کار کارمندان دچار تشنجع کند، اما این دسته از مدیران یک نکته را فراموش کرده اند، آنها بیش از اینکه شنونده باشند، گوینده هستند. یکی از اشکال مهارت های موثر ارتباطی مهارت خوب گوش دادن است. وقتی طی سخنرانی در جلسات فرصت اظهار نظر به کارمندان را می دهید و سخنان آنها را بدون هیچ وقفه ای گوش می دهید، حس خوبی را در کارمندان و تیم تان القا می کنید.  نکته حائز اهمیت این است که داشتن مهارت گوش دادن، نیمه اصلی ارتباط موثر است.  صحبت با اعضای گروه و شناسایی مشکلات  کارمندان از طریق مکالمات نشان می دهد یک مدیر فرایند گوش دادن موثر را به خوبی شناخته است.

 

گقت وگو، پشت چراغ قرمز

ارتباط یک راه است، راهی پر از فراز ونشیب و دست انداز. هر مدیری به خوبی می داند اگر در مسیر ارتباط با کارمندانشان، برای انتقال پیام مانعی وجود داشته باشد مطمئنا پیام به درستی و به خوبی منتقل نخواهد شد.شناسایی موانع ارتباطی یکی از عوامل موفقیت در جلسات و مذاکرات است. به طور مثال اگر مدیری در گفت وگو و جلسات استرس داشته باشد و سخنور خوبی نباشد، شاید می توان به جرات گفت که او جریان ارتباط را قطع کرده است. در هر ارتباطی علی الخصوص در جایگاه یک مدیر باید مسیر ارتباط به دقت بررسی شود و حدالامکان موانع ارتباطی از بین برود.

 

سوال بپرسید

مدیران نباید این نکته را فراموش کنند، پرسیدن سوالات در طول جلسات کمک می کند تا ایده ها و مشکلات  مخاطبان  مشخص شود. این امر مکالمه را تاثیر گذاری خواهد کرد و به نوعی سوالات متعدد و ریشه یابی آنها بسیاری از مشکلات را برطرف می سازد.

در هر ارتباطی علی الخصوص در جایگاه یک مدیر باید مسیر ارتباط به دقت بررسی شود و حدالامکان موانع ارتباطی از بین برود

 

وقتی کلمات کم می آورند!

ارتباط غیر کلامی یکی از موثر ترین اشکال ارتباطات است. تحقیقات نشان می دهد، 93 درصد از اثربخشی ارتباطات یک شخص توسط نشانه های غیر کلامی تعیین می شود.حرکات و احساسات همه بخشی از ارتباطات غیر کلامی و کلامی است. به طور مثال، اگر مدیر یک مجموعه می خواهد خبر خوبی را اعلام کند اگر این خبر را با اخم و حالتی از ناراحتی بگوید ، مخاطب با سردرگمی مواجه می شود.

در واقع ارتباط غیرکلامی از طریق زبان بدن بازگو می شود. زبان بدن یکی از مواردی است که مدیران باید در طول برگزاری جلسات به آن توجه کنند. طریقه نشستن، فرم راه رفتن، حفظ تماس چشمی در زمان سخنرانی با دیگران، اهداف جلسات و مذاکرات را تحت تاثیر قرار می دهد. حتی ایستادن در یک موقعیت آرام و مناسب در زمان گفتگو، کیفیت را دستخوش تغییر می کند.

 

تکنولوژی نوین، سکوی پرتاب

اینترنت در زندگی روزمره به عنوان ارتباطات مجازی خودنمایی می کند. استفاده مدیر از تکنولوژی های عرصه ارتباطات شامل ایمیل، شبکه های اجتماعی،کنفرانس های آنلاین باعث می شود، توانایی های ارتباطی مدیر بیش از پیش در روند فعالیتهای سازمان و تیم مربوطه خودنمایی کند.

 

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان

 

منبع: درنیوز

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد