شنبه 29 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

اگر با مقالات اخیر ما همراه بوده باید در چند مورد به ایده کسب درآمد از همکاری در فروش و همچنین چند سایت همکاری در فروش موفق ایرانی اشاره کردم و در برخی موارد درآمد حدودی چند مورد از آنها را ذکر کرده ام.

توجه: هر جا صحبت از درآمد یا درآمد حدودی سایت ها می‌شود کاملا واقعی است و بنده به شکل مستقیم از زبان مالک سایت و یا غیر مستقیم و از طریق یک منبع معتبر درآمد حدودی آنها را پیدا کرده ام.

انسان ذاتا زمانی که پا در مسیری می‌گذارد خیلی دوست دارد از افرادی که این مسیر را طی کرده‌اند اطلاعاتی کسب کند و ببیند که انتهای این مسیر چیست، چه چالش‌هایی دارد و ….

به همین جهت تصمیم گرفتم که در یک مطلب جدگانه به سایت‌های موفق همکاری در فروش ایرانی بپردازم و هر اطلاعاتی که در مورد این سایت‌ها دارم به شما منتقل کنم.

 

1.سایت همکاری در فروش یو تجارت

www.youtejarat.com

 

فروش محصولات شما

اگر افرادی را به سایت معرفی کنید که ثبت نام کنند و بتوانند فعالیت خوبی در بخش بازاریابی داشته باشند هر چقدر که از طریق فروش محصول، درآمد کسب کنند معادل 10 درصد پورسانت حاصل از فروش ایشان، به عنوان پاداش، به درآمد شما افزوده می شود. مثلا اگر یکی از زیرمجموعه های شما یک محصول را بازاریابی کند و موفق به فروش آن محصول شود اگر آن محصول 10 هزار تومان پورسانت داشته باشد 10 هزار تومان حق خود آن بازاریاب است و به حساب او افزوده می شود و 1 هزار تومان هم به عنوان پاداش، به حساب شما افزوده می شود زیرا شما معرف آن بازاریاب هستید.

2. سایت همکاری در فروش مسبی
مسبی

اگر افرادی را به سایت معرفی کنید که ثبت نام کنند و بتوانند فعالیت خوبی در بخش بازاریابی داشته باشند هر چقدر که از طریق فروش محصول، درآمد کسب کنند معادل 7 درصد پورسانت حاصل از فروش ایشان، به عنوان پاداش، به درآمد شما افزوده می شود. مثلا اگر یکی از زیرمجموعه های شما یک محصول را بازاریابی کند و موفق به فروش آن محصول شود اگر آن محصول 10 هزار تومان پورسانت داشته باشد 10 هزار تومان حق خود آن بازاریاب است و به حساب او افزوده می شود و 0.7 هزار تومان هم به عنوان پاداش، به حساب شما افزوده می شود زیرا شما معرف آن بازاریاب هستید.

 

 

سایت درجه

3- سایت درجه daraje.com

این سایت از سایت‌ها نسبتا قدیمی همکاری در فروش در ایران است که تقریبا ۳ سالی است که به شکل جدی فعالیت می‌کند، البته عمر همکاری در فروش با دیجی کالا هم به حدود ۳ سال می‌رسد، پس سایت درجه از همان موقع به قصد همکاری در فروش با دیجی کالا ایجاد شد.

 

مدل فعالیت سایت:

شیوه فعالیت سایت درجه به این شکل است که در حوزه‌های مختلفی مانند موبایل و دیجیتال، خانه و زندگی، مد و پوشاک و …. راهنمای خرید می‌نویسد و مدل محصول معرفی می‌کند، در حقیقت افرادی را جستجوهای آنها حول خرید کالای بخصوصی است را جذب می‌کنند.

بیشتر سایت‌های همکاری در فروش به این شکل عمل می‌کنند که موجب نرخ تبدیل بالای آنها می‌شود، یعنی درصد بیشتری از این افراد در نهایت از دیجی کالا خرید می‌کنند و پورسانتی را نصیب سایت درجه می‌کنند.

 

نقطه قوت سایت:

این سایت وابسته به مجموعه نبضی نو می‌باشد، برای شناخت بهتر مجموعه نبضی نو بهتر است بدانید که سایت چطور، سیستم تبلیغات کلیکی یکتانت، سیستم پوش نوتیفیکیشن نجوا و چند سرویس دیگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ همگی مرتبط با مجموعه نبضی نو هستند.

مسلما این موجب می‌شود که این شرکت بتواند بهترین نویسنده ها را استخدام کند و همین موجب شده است که راهنماهای خرید خوبی برای سایت درجه بنویسند و از نظر محتوایی سایت درجه را یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا قرار دهند.

نقطه ضعف سایت:

شاید نتوان این مورد را یک نقطه ضعف محسوب کرد و جزیی از استراتژی سایت درجه است، اما پراکندگی زیاد موضوعی موجب می‌شود که نتوانند روی یک حوزه تمرکز جدی داشته باشد، به طور مثال هرگز بخش تکنولوژی درجه نمی‌تواند با یک سایت که تماما در زمینه تکنولوژی محتوا تولید می‌کند رقابت داشته باشد.

 

آمار سایت:

رتبه الکسا جهانی: ۴۱ هزار

دامین اتوریتی: ۱۷

تعداد بک لینک: ۱۲ هزار

Root Domain : 200

یعنی این ۱۲ هزار بک لینک از حدود ۲۰۰ سایت گرفته شده است، که می‌تواند نشان دهد که سایت درجه از بک لینک های سایت واید استفاده کرده است، به طور مثال اگر در قسمت فوتر یک سایت به شما لینک داده شود، به این دلیل که فوتر سایت در تمامی صفحات آن سایت وجود دارد، پس در حقیقت شما از آن سایت چندین هزار لینک گرفته‌اید.

اگر بررسی کنید متوجه می‌شوید که سایت درجه از سایت چطور که برای خودشان است بک لینک فوتر گرفته است یا حداقل زمانی گرفته بوده و سایت چطور هم صفحات بسیار زیادی دارد.

 

آیا بک لینک سایت واید خوب است؟

ذاتا خوب نیست، اما وقتی در بین تمام رقبا مشاهده می‌شود که بیشتر آنها از این مدل لینک استفاده کرده اند، ممکن است نیاز به استفاده از آن پیدا کنید، هرچند که اولویت این است که به سراغ این مدل بک لینک ها نروید.

 

 

پر بازدیدترین محتوای سایت:

بر اساس تحلیل با ابزار ماز، مشخص می‌شود که در حال حاضر که این مطلب را می‌نویسم، ۳ مطلب زیر از پربازدیدترین مطالب سایت هستند. ( عناوین را سرچ کنید مطلب مرتبط با این عنوان در سایت درجه را پیدا می‌کنید).

۱- نکاتی که قبل از خرید کوله پشتی باید بدانید.

۲- بهترین سایت های خرید و فروش تخصصی خودرو

۳- پیش از خرید خط چشم این نکات را بدانید

۴- راهنمای خرید ترازوی دیجیتال

اگر به محتوای سایت درجه کمی با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر محتواها از این جنس هستند که نکاتی را که قبل از خرید یک کالا باید در نظر داشته باشید به شما می‌گویند و اگر کمی بررسی کنید که متوجه می‌شوید که این مطالب با سرچ هایی مانند، راهنمای خرید کالای مورد نظر یا خرید کالای مورد نظر ترافیک می‌گیرند.

مثلا وقتی مطلبی با عنوان ” نکاتی که پیش از خرید ترازوی دیجیتالی” نوشته می‌شود، احتمال اینکه گوگل این مطلب را با جستجوی عبارت خرید ترازوی دیجیتال یا راهنمای خرید ترازوی دیجیتال نمایش دهد وجود دارد.

 

سایت اتاق

4- سایت اتاق otag.ir

سایت اتاق از آن سایت‌هایی است که نه از نام آن می‌توان متوجه شد که این سایت در حال همکاری در فروش است و نه حتی با نگاهی به محتواهای آن می‌توان این موضوع را متوجه شد که این سایت در حال کسب درآمد از همکاری در فروش با دیجی کالاست.

اتاق در درجه اول یک سایت در زمینه دکوراسیون داخلی و خارجی منزل است، اما اگر کمی با دقت بیشتری به محتواها و بخش‌های مختلف سایت نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این سایت به چند شکل کاربران را به خرید از دیجی کالا هدایت می‌کند.

۱- اول اینکه در برخی مطالب کالاهای مرتبط با مطلب را به کاربر پیشنهاد می‌دهد، مثلا مطلبی را با عنوان چند ایده برای دکوراسیون منزل نوشته است و سپس در میان مطلب چند کالای مرتبط را پیشنهاد می‌دهد.

۲- دوم و از همه مهمتر این است که بخشی به نام نبض بازار دارد و در این بخش انواع کالای دیجی کالا را که حتی نامرتبط با سایت هستند به کاربر معرفی کرده است، مثلا مطلبی با عنوان ” ۴۰ مدل آینه و کنسول جدید و زیبا” تا مطلبی با عنوان ” ۲۵ مدل دمبل متغیر برای بدنسازی”

اما نکته اینجاست که مطالب این بخش در صفحه اصلی سایت نمایش داده نمی‌شود و صرفا ورودی از گوگل دریافت می‌کند که همین موجب می‌شود ساختار محتوایی سایت در درجه اول یک سایت مرتبط با دکوراسیون را تداعی کند، اما همانطور که گفته شد، پست های همکاری در فروش آن لزوما مرتبط با دکوراسیون نیستند.

این هم سبک خاصی از فعالیت است که البته جواب داده و سایت اتاق درآمد خوبی را برای مالک سایت ایجاد کرده است، مطلع هستم که این سایت و چند سایت دیگر مرتبط به یک شرکت هستند که جمعا بیش از ۱۰۰ میلیون درآمد ماهانه ایجاد می‌کنند.

 

نقطه قوت سایت:

از نقاط قوت این سایت این است که در بخش نبض بازار همانند سایر سایت‌های همکاری در فروش پست‌های همکاری در فروش مختلفی را پیرامون محصولات مختلف نوشته است و به واسطه ترافیکی که این مطالب از گوگل دریافت می‌کنند درآمد ایجاد می‌شود.

اما این سایت عمده ترافیک خود را به عنوان یک سایت در زمینه دکوراسیون منزل دریافت می‌کند، هرچند که این ترافیک به اندازه ترافیک پست‌های همکاری در فروش هدفمند و آماده خرید نیستند، اما به هرحال با گشت و گذار در سایت به شکلی وارد پست‌های معرفی محصول هم می‌شوند و روی لینک‌های همکاری در فروش کلیک می‌کنند و همین موجب می‌شو که از این بخش هم درآمد حاصل شود.

نقطه قوت دیگر این سایت این است که به دلیل تمرکز روی حوزه دکوراسیون، از طریق تبلیغ شرکت‌های فعال در صنعت دکوراسیون هم درآمدزایی می‌کند.

 

نقطه ضعف سایت:

اگر از نظر محتوایی این سایت را بررسی کنیم، در مقایسه با سایت درجه کیفیت محتواهای پایین تری دارد و کمتر روی تولید محتوا حساسیت به خرج می‌دهد و در خیلی از مقالات تنها عکس وجود دارد و حجم نوشته‌ها بسیار پایین است.

همچنین در محتواهای همکاری در فروشی که می‌نویسند تمرکز آنها روی معرفی تعداد بالای محصولات است و محتواهای ارزشمندی زیادی را برای کاربر تولید نمی‌کنند، در حالی که در سایت درجه داستان متفاوت بود، آنها تاکید زیادی روی معرفی مدل نداشتند و اصرارشان روی تولید محتوای ارزشمند و کمک کننده در خرید است.

 

آمار سایت:

رتبه الکسا جهانی: ۲۶ هزار

دامین اتوریتی: ۲۶

تعداد بک لینک: ۲۰ هزار

Root Domain : 907

یعنی این ۲۰ هزار بک لینک از حدود ۹۰۰ سایت گرفته شده است، یعنی به طور متوسط از هر سایت ۲۰ بک لینک گرفته است، که نشان می‌دهد احتمالا در چند سایت بک لینک فوتر یا سایت واید داشته است.

 

پر بازدیدترین محتوای سایت:

بر اساس تحلیل با ابزار ماز، مشخص می‌شود که در حال حاضر که این مطلب را می‌نویسم، ۳ مطلب زیر از پربازدیدترین مطالب سایت هستند. ( عناوین را سرچ کنید مطلب مرتبط با این عنوان در سایت اتاق را پیدا می‌کنید).

۱- ۵۰ مدل قیمت مبل راحتی در بازار

۲– قیمت خرید ۹۹ مدل سرویس خواب دو نفره جدید

همانطور که مشاهده می‌کنید چند مطلب که مستقیم برای همکاری در فروش نوشته شده اند از مطالب پرترافیک سایت هستند که طبق توضیحاتی که پیشتر ارایه کردم، تاکید سایت اتاق روی افزایش تعداد مدل های معرفی شده است، در واقع این استراتژی آنها در تولید محتوای همکاری در فروش است.

 

سایت به نظر

5- سایت به نظر behnazar.com

سایت به نظر هم یکی از سایت های همکاری در فروش موفق در ایران است که خیلی جدی در این زمینه فعالیت می‌کند و کاملا مشخص است که یک تیم حرفه ای کوچک یا بزرگ پشت آن مشغول به کار هستند.

 

مدل فعالیت سایت:

سایت به نظر یک سایت کاملا محتوایی است، دقیقا مانند سایت درجه و اتفاقا همانند سایت درجه در تمامی محصولات محتوا تولید می‌کند، از حوزه تکنولوژی و دیجیتال گرفته تا حوزه آرایشی و بهداشتی و ….

بخشی از محتواهای سایت به نظر همانند سایت درجه مرتبط با نکاتی پیش از خرید کالاها هستند، مثلا راهنمای خرید خنک کننده لپتاپ، اما بخش زیاد دیگری از محتواهای این سایت معرفی برترین مدل ها یا پرفروش ترین مدل های یک کالا هستند، مانند عناوین زیر:

۲۵ مدل از روسری نخی ارزان و شیک

۱۰ مدل از جدیدترین پادری های فانتزی

معرفی چند سشوار خوب برای آرایش مو به سبک حرفه ای

 

نقطه قوت سایت:

نقطه قوت این سایت این است که به شکل ترکیبی محتوا تولید می‌کند، یعنی نه مانند درجه صرفا راهنمای خرید می‌نویسد و نه مانند سایت اتاق صرفا تعداد بالایی از مدل‌های یک محصول را معرفی می‌کند.

همچنین اگر سایت به نظر را برخی از سایت‌ها مشابه مقایسه کنیم متوجه ظاهر و چیدمان نسبتا بهتر محتواها می‌شویم که البته از همه رقبایش بهتر نیست ولی در زمره سایت‌های خوب از این نظر قرار دارد.

 

نقطه ضعف سایت:

شاید نتوان این مورد را یک نقطه ضعف محسوب کرد و جزیی از استراتژی سایت به نظر است، اما پراکندگی زیاد موضوعی موجب می‌شود که نتوانند روی یک حوزه تمرکز جدی داشته باشد، به طور مثال هرگز بخش تکنولوژی درجه نمی‌تواند با یک سایت که تماما در زمینه تکنولوژی محتوا تولید می‌کند رقابت داشته باشد.

همچنین در سایت به نظر، محتواهای تولید شده در رده متوسط قرار دارند و همچنان از نظر محتوایی سایت درجه یک سر و گردن بالاتر است، سایت درجه در برخی مطالب از زوایایی یک محصول را بررسی می‌کند که دیگر سایت‌ها بررسی نکرده‌اند.

 

آمار سایت:

رتبه الکسا جهانی: ۷۳ هزار

دامین اتوریتی: ۱۳

تعداد بک لینک: ۶۱۹ تا

Root Domain : 119

یعنی این ۶۱۹ بک لینک از حدود ۱۱۹ سایت گرفته شده است، که در مقایسه با رقبایش تعداد خیلی کمتری بک لینک دریافت کرده است، اما کیفیت بک لینک‌های دریافت شده به مراتب بهتر از رقبا می‌باشد که چند مورد از آنها ریپورتاژ خبری در چند سایت خبری معروف ایرانی از جلمه مهرنیوز و خبر آنلاین هستند.

 

پر بازدیدترین محتوای سایت:

بر اساس تحلیل با ابزار ماز، مشخص می‌شود که در حال حاضر که این مطلب را می‌نویسم، ۳ مطلب زیر از پربازدیدترین مطالب سایت هستند. ( عناوین را سرچ کنید مطلب مرتبط با این عنوان در سایت به نظر را پیدا می‌کنید).

۱- چند مدل از بهترین ماشین اصلاح سر موجود در بازار

۲- ریش تراش فویلی بهتر است یا چرخشی؟

۳- ۱۵ مدل از بهترین کرم دور چشم برای رفع تیرگی

همانطور که کاملا مشخص است، محتواهای تاپ این سایت از دو نوع معرفی مدل و همچنین راهنمای خرید هستند، به طور مثال محتوای ۱ و ۳ محتوای معرفی مدل هستند، اما محتوای شماره ۲ یک محتوای راهنمای خرید است که قصد آن راهنمایی کاربر در انتخاب محصول است.

 

 

کسب درآمد از دیجی کالا6- سایت آی باند ibond.ir

این سایت به صورت تخصصی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند و همراه با سایت اتاق متعلق به یک مجموعه هستند، تمام محتواهای این سایت صرفا در زمینه آرایشی و بهداشتی می باشد و یک سایت همکاری در فروش کاملا نیچ محسوب می‌شود.

 

مدل فعالیت سایت:

شیوه فعالیت سایت آی باند به دو شکل است، در حالت اول محتواهایی را در زمینه آرایشی بهداشتی منتشر می‌کند که عمدتا هم از جنس معرفی محصول هستند، مثلا معرفی ۲۵ مدل از رنگ مو و . . .

در حالت دوم بخشی در سایت به نام فروشگاه ایجاد شده است که دقیقا مانند یک فروشگاه لوازم آرایشی است که محصولات آرایشی دیجی کالا را در دسته بندی های مختلف درج کرده است و کاربر با حرکت روی منو در حقیقت می تواند محصولات هر دسته را مشاهده کند.

 

نقطه قوت سایت:

بدون شک نقطه قوت این سایت نیچ بودن آن یعنی تمرکز روی یک حوزه مشخص است که موجب می‌شود توانایی تولید محتواهای بهتری را داشته باشد و از همه مهمتر وقتی یک مصرف کننده لوازم آرایشی وارد سایت می‌شود از بیشتر محتواهای سایت استقبال می‌کند و احتمال اینکه نام سایت را برای مراجعات بعدی به خاطر بسپارد زیاد می‌شود.

به گفته مدیریت این سایت، درآمد حدودی این سایت سه ماهه اول سال ۹۹ به طور متوسط ماهانه ۳۰ میلیون تومان بوده است که نسبت به خیلی از سایت‌هایی که از همه چیز می‌نویسند عدد بهتری است.

نقطه ضعف سایت:

نقطه ضعف این سایت را می‌تواند عدم حساسیت در تولید محتوا دانست، همانطور که گفته شده این سایت و سایت اتاق متعلق به یک مجموعه هستند و در هر دو تمرکز اصلی روی کمیت محتوا و معرفی تعداد بالای مدل است نه کیفیت محتوا.

 

آمار سایت:

رتبه الکسا جهانی: ۵۸ هزار

دامین اتوریتی: ۱۳

تعداد بک لینک: ۴۵۴

Root Domain : 100

یعنی این ۴۵۴ هزار بک لینک از حدود ۱۰۰  سایت گرفته شده است، که می‌تواند نشان دهد این سایت از نظر لینک سازی بیشتر روی کیفیت تمرکز کرده است نه تعداد لینک، هرچند که در برخی مواقع وقتی رقبا خیلی قوی باشند کیفیت لینک به تنهایی کافی نیست.

در هر حال در زمینه سئو نمی‌تون یک فرمول ثابت معرفی کرد، این سایت با این میزان بک لینک توانسته جایگاه خوبی در گوگل داشته باشد و ترافیک خوبی را در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی دریافت کند.

 

سایت تاپ ترین

 

7- سایت تاپ ترین toptarin.net

سایت تاپترین را زمانی دیجی کالا در لیست برترین همکاران خود قرار داده بود که البته این لیست هر چند وقت آپدیت می شود و در حال حاضر تاپ ترین در لیست همکاران برتر قرار ندارد، اما همچنان از سایت های موفق همکاری در فروش ایرانی است.

 

مدل فعالیت سایت:

سایت تاپترین را می‌توان با سایت در رقابت با سایت به نظر و سایت درجه دانست، تاپترین هم یک سایت صرفا محتوایی است که در تمامی زمینه ها از تکنولوژی تا سفر، آرایشی و حتی خودرو و ابزار هم محتوا می‌نویسد.

محتواهای تاپترین عمدتا از دو جنس هستند، محتواهای راهنمای خرید و همچنین محتواهای معرفی بهترین‌ها که بعضا مدل‌های دیگری از محتوا را هم در سایت می‌بینیم اما این دو مدل بیشتر محتواهای سایت را تشکل می‌دهند.

 

نقطه قوت سایت:

نقطه قوت خیلی خاصی در سایت دیده نمی‌شود، این سایت یک تیم نویسندگی دارد و محتوهای زیادی را تولید می‌کنند، اما تولید زیاد محتوا و همچنین پراکندگی زیاد دسته‌ها موجب شده است که حتی با وجود یک تیم هم کیفیت محتوا آنچنان بالا نباشد.

همچنان سایت درجه کیفیت محتوای بالاتری دارد و لازم به ذکر است که سایت درجه در حال حاضر نهایتا ۱ پست در روز منتشر می‌کند که نشان می‌دهد برای داشتن یک سایت موفق لزوما نباید چندین محتوا در طول روز منتشر کرد.

نقطه ضعف سایت:

اگرنه نقطه قوت خاصی در سایت مشاهده نمی‌شود اما نقطه ضعف بزرگی هم دیده نمی‌شود و نهایتا می‌توان گفت که شاید اگر کمی پراکندگی موضوعات را کمتر می‌کردند نتیجه بهتری می‌گرفتند، در حال حاضر سایت به نظر در وضعیت بهترین نسبت به این سایت است.

اما در هر حال تاپترین هم از سایت‌های موفق این حوزه است و به گفته مدیر این مجموعه در مصاحبه با دیجی‌کالا، درآمد ماهانه ۱۰ میلیون تومان دارند که البته این مصاحبه مربوط به اواخر سال ۹۸ می‌باشد و در حال حاضر اطلاعی از میزان درآمد در دست نیست.

 

آمار سایت:

رتبه الکسا جهانی: ۱۲۲ هزار

دامین اتوریتی: ۱۴

تعداد بک لینک: ۱۴۶۶

Root Domain : 119

یعنی این ۱۴۶۶ هزار بک لینک از حدود ۱۱۹ سایت گرفته شده است، که می‌تواند نشان دهد این سایت احتمالا از بک لینک سایت واید یا فوتر استفاده کرده است، هرچند که در مقابل سایر رقبایی مانند درجه که بک لینک فوتر داشته اند، بازهم مقدار قابل توجهی لینک دریافت نکرده است.

شاید لازم باشد به میزان بیشتری لینک دریافت کند یا به دنبال چند لینک بسیار با کیفیت از سایت‌های ایرانی به خصوص خبرگزاری‌ها باشد.

 

 

سایت کلاغه

 

8- سایت کلاغه kalaaghe.com

سایت کلاغه هم، مانند سایت تاپ‌ترین و اتاق زمانی در لیست همکاران برتر دیجی‌کالا معرفی شده است و در حال حاضر از سایت‌های فعال و موفق در زمینه همکاری در فروش دیجی کالا محسوب می‌شود.

 

مدل فعالیت سایت:

سایت کلاغه دقیقا مشابه سایت تاپترین است، یعنی در زمینه‌های مختلف مقالات همکاری در فروش منتشر می‌کند، در زمینه موبایل، لوازم آرایشی، پوشاک، لوازم خانگی و  . . .  که از این نظر با سایت های مانند تاپ ترین، به نظر و درجه رقابت تقریبا مستقیمی دارد.

 

نقطه قوت سایت:

نقطه قوت خیلی خاصی در سایت دیده نمی‌شود، اما از نظر انتخاب نام و طراحی لوگو کمی خلاقانه عمل کرده است که البته تاثیری در میزان درآمد آنها ندارد، در زمینه تولید محتوا هم شاید هنوز به کیفیت محتواهای سایت درجه نرسند، اما مشخص است که هر محتوایی را هم تولید نمی‌کنند.

اخیرا بخش جدیدی به نام “کی چی خریده؟” به سایت اضافه شده است که ماجرای خرید افراد مختلف را روایت می‌کند که البته هنوز مشخص نیست که فیبدبک کاربران به این بخش چطور بوده و اینکه آیا این بخش قرار است ادامه دار باشد یا خیر.

توجه: در تولید محتوا می‌توان با ایده‌ها مختلفی محتوا تولید کرد، اما سوال مهم اینجاست که آیا محتوایی که تولید می‌کنید استمرار خواهد داشت یا خیر؟ اگر قرار است یک ویدیویی عالی تدوین کنید، بهتر است پیش از انجام آن از خود بپرسید آیا من توان ادامه دادن این سبک تولید محتوا را دارم یا خیر، اگر نداشتید بیخیالش شوید.

نقطه ضعف سایت:

اگرنه نقطه قوت خاصی در سایت مشاهده نمی‌شود اما نقطه ضعف بزرگی هم دیده نمی‌شود و نهایتا می‌توان گفت که شاید اگر کمی پراکندگی موضوعات را کمتر می‌کردند نتیجه بهتری می‌گرفتند، در حال حاضر از نظر ترافیکی به نظر می‌رسد که نسبت به سایت به نظر و درجه در سطح پایین تری قرار دارند که جای بهبود زیادی دارد.

 

آمار سایت:

رتبه الکسا جهانی: ۹۸ هزار

دامین اتوریتی: ۸

تعداد بک لینک: ۳۹۰۰

Root Domain : 131

یعنی این ۳۹۰۰ بک لینک از حدود ۱۳۱ سایت گرفته شده است، که به نظر نمی‌رسد از لینک سایت واید یا فوتر استفاده کرده باشند یا نهایتا در یک نوبت از این شیوه لینک دریافت کرده‌اند، در هر حال نسبت لینک ها به روت دامین‌ها خیلی زیاد نیست.

 

 

دیجیت نست

9- سایت دیجیت نست digitnest.com

سایت دیجیت نست هم از سایت های نسبتا موفق همکاری در فروش است که البته به اندازه دو سایت قبلی شهرت و قدرت ندارد اما به هر حال از سایتهای درآمدزای همکاری در فروش با دیجی کالا می‌باشد و اینجا به عنوان آخرین سایت معرفی می‌شود.

 

مدل فعالیت سایت:

سایت دیجیت نست همانطور که از نامش پیداست بیشتر در زمینه تکنولوژی و دیجیتال همکاری در فروش می‌کند و محتوای آن بیشتر به این سمت تمایل دارند، هرچند به حوزه لوازم خانگی و چند دسته دیگر هم ورود کرده و احتمالا در حال شبیه شدن به سایت‌هایی مانند تاپترین و کلاغه است.

 

نقطه قوت سایت:

نقطه قوت سایت این است که حداقل در شروع کار روی حوزه دیجیتال تمرکز خاصی داشته و روی محتواهای مرتبط با دیجیتال هم ترافیک نسبتا خوبی دریافت می‌کند و برای کلمات مختلف حوزه دیجیتال از گوگل ورودی دریافت می‌کند.

 

نقطه ضعف سایت:

نقطه ضعف سایت را شاید بتوان کمرنگ شدن نقطه قوت آن دانست، یعنی تبدیل شدن به یک سایت همکاری در فروش عمومی، که البته اگر به درستی این استراتژی را اجرا کند دیگر یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود، هرچند که میزان محتوای تولیدی این سایت در طول هفته خیلی بیشتر از این می‌تواند باشد.

 

آمار سایت:

رتبه الکسا جهانی: ۱۲۴ هزار

دامین اتوریتی: ۱۰

تعداد بک لینک: ۲۷۳۵

Root Domain : 139

یعنی این ۲۷۳۵ بک لینک از حدود ۱۳۹سایت گرفته شده است، که به نظر نمی‌رسد از لینک سایت واید یا فوتر استفاده کرده باشند یا نهایتا در یک نوبت از این شیوه لینک دریافت کرده‌اند، در هر حال نسبت لینک ها به روت دامین‌ها خیلی زیاد نیست.

 

چه درسی می‌توان از این سایت‌ها گرفت؟

سوالی در ابتدا ذهن خودم را مشغول کرده بود و می‌دانم که شاید ذهن شما را هم مشغول کرده باشد، این است که ما چه مدل سایتی داشته باشیم؟

یک سایت عمومی که از همه حوزه‌ها و محصولات مقالات همکاری در فروش می‌نویسد، مانند سایت درجه، کلاغه، تاپترین و … یا سایتی داشته باشیم که روی گروه خاصی از محصولات تمرکز کرده است؟ مانند سایت آی باند

 

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید این موضوع را بدانید که هیچ درست و غلطی وجود ندارد و هر مدل سایت مزایا و معایبی دارد، بیاید مزایا و معایب این دو مدل سایت همکاری در فروش را بررسی کنیم.

 

مدل اول: سایت‌های عمومی همکاری در فروش

 

مزایا: گستردگی حیطه محصولات و امکان پیدا کردن کلمات کم رقابت بیشتر از محصولات دسته های مختلف، در واقع این چون در تمامی گروه‌ها کالایی مطلب می‌نویسند، پس با هدف گرفتن کلمات کم رقابت هر حوزه همواره کلمات زیادی خواهند داشت.

معایب: در هر گروه کالایی رقبای تخصصی وجود دارند که به این مدل سایت‌ها فرصت نمی‌دهند که کلمات برای کلمات پر رقابت و آن حوزه رتبه داشته باشند، به طور مثال بخش دیجیتال سایت تاپترین نمی‌تواند به اندازه یک سایت اختصاصی تکنولوژی ترافیک دریافت کند.

پس عمدتا باید روی کلمات کم رقابت تمرکز کنند، البته در دراز مدت می‌توانند بخش‌های تخصصی خود را با هزینه بیشتر و تولید محتوای بیشتر تقویت کنند و کم کم در هر بخش با سایت‌های تخصصی آن حوزه هم رقابت داشته باشند.

 

مدل دوم: سایت تخصصی همکاری در فروش یا سایت نیچ

 

مزایا: تمرکز روی یک حوزه تخصصی موضوع مورد علاقه گوگل است، در واقع اگر گوگل متوجه شود که شما روی حیطه خاصی متمرکز شده‌اید خیلی سریعتر به شما اعتماد می‌کند و مقالات شما را بعضا بالاتر از مقالات چند سایت قدیمی اما غیر تخصصی نمایش می‌دهد.

که همین موضوع هم موجب می‌شود شما سریعتر به درآمد برسید.

معایب: شما در حیطه خاصی محدود شده اید و وقتی به نهایت درآمد سایت رسیدید، برای افزایش درآمد باید یک سایت تخصصی دیگر تاسیس کنید، که این هم یک استراتژی است.

 

 

 

http://khanehbazr.ir

فروشگاه خانه بذر

 

سایت جادوی کلمات

http://jadoykalamat.ir

 

فروشگاه بذرخونه

http://bazrkhoneh.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد